Twijfels wijzerplaat

Hmm, toch heb ik twijfels over de wijzerplaat!!!

Zijn er hier mensen die hem beter kunnen beoordelen dan ik dat zelf kan.
Ik vind zelf de plaat zo (te) clean!!

Komt ie:

2 likes

Het is een prachtige klok, wat wil je nog meer? :smile: :wink:

Ik snap je twijfel, de dial ziet er bijzonder netjes uit met nauwelijks verkleurde lume terwijl de wijzers duidelijk een flinke boodschap gedaan hebben.
Ik ken te weinig van de Doxa historie om er veel zinnigs over te zeggen dus ik onthoud me van een conclusie.

Gewoon genieten van die klok! :sunglasses:

1 like

Klopt, en genieten doe ik zeker.
Het is net wat je zegt, plaat is clean, lume op de wijzers zijn goed verkleurd maar de lume op de wijzerplaat daarintegen weer niet zo.

1 like

Ik snap je twijfel. Ik vind hem erg mooi maar hij is inderdaad wel erg ongeschonden de tijd doorgekomen lijkt het.

Heb je het vergeleken met andere exemplaren? Zien die er allemaal zo goed uit met geen verkleuring van lume en wijzerplaat, of wijkt die van jou af? Wellicht vind je daar het correcte antwoord mee.

Hij is mooi hoor. Wellicht de oude wijzers hergebruikt en een nos-wijzerplat bij herstel?
Ik heb geen idee of wijzers anders verkleuren dan de wijzerplaat.

Het is een mooi horloge :heart_eyes: en ik heb foto uitvergroot, en de lume op de wijzerplaat heeft ook een leeftijd achter de rug :blush: Wijzers hebben veel meer te lijden, en de lume is dun aangebracht zonder rug ondersteuning omdat de wijzer opengewerkt is en door dat erodeert / brokkelt sneller af.
heb je ook een foto van het uurwerk :smiley:
Groeten iwan

Zekers

2 likes

Op zich een nette wijzerplaat, als het een redial is, dan is het een nette mijn inziens, aangezien de cijfers en dergelijk netjes strak zijn afgetekend, en nergens door elkaar lopen.

Enigste wat mij opvalt, is dat er geen Swiss/Swiss made op staat, wat voor die tijd toch wel gebruikelijk was. Maar even op google gekeken, en daar zie ik exemplaren waar het wel en waar het niet op staat. Dit is dus mijn inziens ook geen zekerheid.

Bedankt :grinning: het is een mooi uurwerk :+1:

In de tijd dat deze horloge gemaakt is, werd vaker “vergeten” om dat Swiss op te zetten :wink:
omdat je het wist, en werd niet zo als nu verzameld en " vervalst " voor de winst :cold_sweat:
Groeten
iwan

De dial is te clean tov de wijzers, de wijzerplaat is naar mijn mening vervangen door een NOS wijzerplaat maar daar is natuurlijk niets mis mee.

1 like

Dit lijkt me inderdaad geen re-dial.

Een NOS dial zou wel kunnen.

1 like