Twijfels

Dag allemaal,ik heb wat twijfels bij de aankoop van een Omega Speedmaster,het gaat hier om de uitvoering met het Hesalite crystal glas en handopwinder ,ik persoonlijk heb geen ervaring met het glas en aangezien ik het horloge gewoon ga dragen ben ik een beetje huiverig voor krassen e.d Ook zou ik graag jullie ervaringen willen delen wat betreft het handmechanisme.

Alvast bedankt voor jullie reactie

Gr René

Geen ervaring met Hessalite maar ik neem aan dat je eventuele krassen zelf eenvoudig kunt wegpoetsen i.t.t. krassen op mineraal.
en een handwinder is best okay t.o.v. automaat je weet na het opwinden tenminste dat hij het een tijdje blijft doen,
en bij een automaat loop je kans dat hij bij weinig beweging kuren gaat vertonen.

Ja, polywatch doet wonderen voor krasjes. En de handwinder is prima. Gewoon om de dag opwinden.
Zelf heb ik zo een uitvoering Speedy enkele maanden geleden gekocht.

Hoi Rene,

Ik heb een TAG Heuer Monaco CW2111. Het glas is van plexiglas en steekt behoorlijk uit. Ik draag dit horloge met grote regelmaat. En dus zitten er wel kleine krasjes op. Een grote diepe kras zou jammer zijn maar het glas is altijd te vervangen.
Je kan, denk ik, bij een speedmaster ook glas vervangen voor safierglas. Ik zou me over dat glas dus niet al te druk maken,
Momenteel heb ik geen handopwinder. Mijn voorkeur gaat uit naar automaten. Maar wat wil je precies weten over een handopwinder? Het enige verschil is dat je een automaat, als je hem te lang hebt weg gelegd, maar een paar slagen hoeft op te winden en een handopwinder meer slagen. Maar als dat het is en de Speedmaster is mooi en je kan hem betalen…DOEN!
En als je hem hebt gekocht wens ik je er heel veel plezier mee. Een Speedmaster is altijd goed.

Groet,
Arvid

Hallo René,

Maak je geen zorgen over Hesalite glas (plexiglas). Ik heb 25 jaar lang deze Omega handopwinder gedragen, iedere dag en één keer het glas moeten laten vervangen (stuk gestoten). Zo zag m’n 145.024 (Jedi) eruit na 25 jaar trouwe dienst en ongeveer 10 jaar in de la:

OK, na die jaren was hij wel aan een grondige beurt toe, logisch! Zo ziet hij er nu weer uit:

Groeten, Tom Vreeken.

2 likes

mooie Omega !!

Mooie Jedi idd!

Hesalite is juist prachtig. Een krasje is relatief eenvoudig te verwijderen (itt Saffier) en het hoort gewoon bij de Speedmaster…

Ik zeg DOEN

Ik heb een TAG Heuer Monaco met plexi. Wat kleine krasjes, zelfs een keer onbedoeld een rondje gedraaid op een stenen vloer. De eerste keer heb ik de krassen weg laten poetsen door de juwelier. Nu laat ik ze zitten, ze storen niet, geven een beetje karakter aan het horloge. Bij een diepere kras of krassen die echt storen zou ik het laten wegpoetsen of, als dat niet mogelijk is, het glas laten vervangen bij een servicebeurt.