Zijn er meer met multieiige horloges? Ik bedoel dus geen broertjes en zusjes als een Seiko Monster en een Seiko Sumo ofzo. Een grens stellen vind ik moeilijk, een Omega Planet Ocean is ook een Seamaster, maar die vind ik dermate anders dan een prof300.
Ach, we zien wel waar het schip strand. Maar graag zoveel mogelijk op precies hetzelfde model houden.
In mijn bescheiden collectie zitten ook een paar tweelingen.
Hier zie je links en boven een Strela en een Poljot met caliber 3017 (jaren '60) en rechts en onder twee Shturmanski’s, rechts met caliber 3133 en onder met een caliber 31659 (een 3133 met hack functie, op dit exemplaar staat overigens ‘gewoon’ 3133 op de brug)
Eigenlijk best wel vaak.
Kistje vol met twins.
En dan bekijk je deze ook weer anders,drie keer groen en twee keer zwart.
de een mooier als de ander maar allemaal met een kloppend hart.
Alleen vind ik 't moeilijk tussen de sword hands en de skeleton hands. Ik vind ze meer dan neefjes, maar ook weer geen twins door de verschillende wijzers, wijzerplaat en bezel. Meer broeders ofzo. Kast en band komen namelijk wel weer overeen.
Enneh, mooie verzameling, ook mijn persoonlijke favoriet!
Was voornamelijk niet duidelijk van die 3 aan de rechterkant. Maar na goed kijken zie ik dat rechtsboven toch een chrono is (zwarte wijzerplaat was moeilijk te zien). En helemaal rechtsonder is denk ik een mod van die er naast. Dus toch een hoop setje twins in a box.