Twins here?

Eeneiig, tweeeiig, multieiig…
:S:S:S
Ben weer lekker vaag heh :+

Wat ik bedoel is, ik ben zot op de Omega seamaster en heb er verschillende uitvoeringen/varianten van. Ik zag dat er meer zot zijn op een model en er meer van hebben. Ben een 3eiige Seiko Sumo tegengekomen
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,193540
en een tweeling Breitling Superavenger.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,194891,195017#msg-195017

Zijn er meer met multieiige horloges? Ik bedoel dus geen broertjes en zusjes als een Seiko Monster en een Seiko Sumo ofzo. Een grens stellen vind ik moeilijk, een Omega Planet Ocean is ook een Seamaster, maar die vind ik dermate anders dan een prof300.

Ach, we zien wel waar het schip strand. Maar graag zoveel mogelijk op precies hetzelfde model houden.

Ik ben dol op Sub no dates, de volgende wordt een matte dial :slight_smile:

gr,

Vncnt

In mijn bescheiden collectie zitten ook een paar tweelingen.

Hier zie je links en boven een Strela en een Poljot met caliber 3017 (jaren '60) en rechts en onder twee Shturmanski’s, rechts met caliber 3133 en onder met een caliber 31659 (een 3133 met hack functie, op dit exemplaar staat overigens ‘gewoon’ 3133 op de brug)

Verder nog eerst een oude Shturmanski, een piloten horloge uit de jaren '60 en eronder een Sportivnie, de civiele uitvoering:

2 tweelingen in mijn bezit.:slight_smile:

kwijl

tjvreeken Schreef:

Verder nog eerst een oude Shturmanski, een piloten
horloge uit de jaren '60 en eronder een
Sportivnie, de civiele uitvoering:

Goed dat je 't zegt, want 't was mij niet direct opgevallen als ik ze naast elkaar zag. Alleen de kast lijkt op elkaar.

Oei oei, die tweelingen hebben zeker vaak ruzie… Seiko VS Citizen… :stuck_out_tongue:

Eigenlijk best wel vaak.

Kistje vol met twins.
En dan bekijk je deze ook weer anders,drie keer groen en twee keer zwart.
de een mooier als de ander maar allemaal met een kloppend hart.

In 't kistje lijken me wel verschillende te zitten, maar die d’r onder is duidelijk een vijfling!

allemaal uit de seamaster lijn

Leuk topic(tu) Even snel een foto gemaakt van de gebroeders Bullhead

In het kistje toch wel twins.
vlnr:2x 6138-8030,2x 6138-0040,2x 6138-8020
2x 4006-7020,2x 6138-3000 en 2x 7S26-0480.

Aad A Schreef:

In het kistje toch wel twins.
vlnr:2x 6138-8030,2x 6138-0040,2x 6138-8020
2x 4006-7020,2x 6138-3000 en 2x 7S26-0480.

De 8020 en de Bell-matics vallen niet meteen op als “twins”. Misschien dat daar de reactie van Marnix op berust.

PS Ik wist niet eens dat de 6138-300X er ook met een blauw/groene(?) wijzerplaat was.

Heh heh, duidelijk van dezelfde familie :wink:

Alleen vind ik 't moeilijk tussen de sword hands en de skeleton hands. Ik vind ze meer dan neefjes, maar ook weer geen twins door de verschillende wijzers, wijzerplaat en bezel. Meer broeders ofzo. Kast en band komen namelijk wel weer overeen.

Enneh, mooie verzameling, ook mijn persoonlijke favoriet! :slight_smile:

Stoere twins!

Was voornamelijk niet duidelijk van die 3 aan de rechterkant. Maar na goed kijken zie ik dat rechtsboven toch een chrono is (zwarte wijzerplaat was moeilijk te zien). En helemaal rechtsonder is denk ik een mod van die er naast. Dus toch een hoop setje twins in a box.

Redelijk eeneïg denk ik zo, alleen een ander bandje en kastkleurtje :wink:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,140905,201841#msg-201841

Twee precies dezelfde Manta’s plus eentje met een andere binnenkant en meer knoppen.

En ook nog een Japanse drieeiïge drieling:

3 vijfjes

grootmokum Schreef:

Twee precies dezelfde Manta’s plus eentje met een
andere binnenkant en meer knoppen.

Hey, was dat niet 't horloge met een te korte schakel, waarvoor je een extra band zocht, en er een horlogekast bijkreeg?