Two-tone? Ja Two-tone!

Sinds ik ooit een two-tone Rolex datejust op leer heb gezien, ben ik een beetje aan het rondkijken naar die stijl. Het viel me op dat er wel heel erg veel merken een soortgelijk horloge maken. Niet alleen Aziatisch maar ook erg veel zwitserse variaties op dit thema.

Opeens liep ik tegen een TwoTone SeaGull aan. Eind jaren '70 (gok ik),NOS, compleet met orginele, bijpassende band, en ze hebben erg goed naar het Grote Voorbeeld gekeken. De meeste die ik van deze leverancier heb gevonden had een ETA 2783 aan boord, met alleen SeaGull in de Rotor gebrand, bedoelt voor de export. Deze heeft hun eigen ST6 aan boord, manufactuur dus :wink:

Eignlijk vond ik dit altijd het lelijkste horloge dat bestond, zeker met zo’n band eraan. Mijn vrouw betitelde het ook al als een ‘Kermis Horloge’ :+ Maar het is een stijl die eigelijk niet in mijn collectie mag ontbreken, en zeker niet omdat het een SeaGull is. Zo gauw ik een mooie honingbruine band heb gevonden gaat die kwalitatief duidelijk niet zo beste maar vooral lelijke band er af.

Maar hij poseert wel erg lekker, dit horloge. Met verschillende lichtinvallen verandert de plaat van Zilver naar goud, de Glazen Wrat vergroot echt, en de Lume doet het goed. Zo slecht als de band is, zo fraai is het horloge zelf afgewerkt, met mooi opgelegd logo en indices en mooie afwerking van het datum venster.

Je kunt wel merken dat ik stiekem erg enthousiast ben over dit BlingDing B)- Maar genoeg gel*ld, foto’s!

de achterkant:

Het ST6 uurwerk. Dit is van oorsprong een dameshorloge uurwerk, wat ze hier op een grotere basisplaat hebben gezet, om een groter datumwiel en rotor te kunnen plaatsen. Dit is aan de layout nog goed te zien:

En weer is de familie ééntje groter geworden.

Groeten,

Martin

Gefeliciteerd met deze aanwinst Martin(tu)

Leuk dat je steeds weer een Chinese verrassing op dit forum weet te toveren.
En m’n complimenten: het zijn prachtige foto’s!

en zelfs binnenin hebben de two-tone finish volgehouden met die “gouden” balans :smiley:

Vrijwel elk merk heeft dit model in zijn programma gehad. :slight_smile:
Er moeten dus veel mensen zijn, die hem wel mooi vinden.
Veel plezier met de nieuwe Seagull.
Groet, Chris.

Leuk Martin (tu)

Ik vind de folded band ook cool (tu) (tu) (tu) Draagt die lekker???

gr. Roel

Krabong Schreef:

Leuk Martin (tu)

Ik vind de folded band ook cool (tu) (tu) (tu)
Draagt die lekker???

gr. Roel

Dankje.

De band is echt enorm licht. Behalve dat hij af en toe ruw enkele haren epileert is het draagcomfort best goed. Na een paar keer dragen begint hij ook uiterlijk iets te wennnen. Hij is al bijna niet meer zo lelijk :wink:

Groeten,

Martin