Ik ben op zoek naar een Daytona liefst in staal maar nu ontdek ik dat een goud/staal een stuk goedkoper is. Weten jullie hier op het Horlogeforum waarom? Verder heb ik al een paar mooie stalen horloges die ik al weinig draag, meer het hebben dan het dragen.
tijdsgeest, de trend is een lange tijd staal geweest (nog steeds).
Daarom is er relatief meer aanbod in de winkel op goud staal die overigens echt duurder zijn dan staal.
Het feit dat mensen hoger opbieden op de tweedehands markt op staal is de reden dat de prijs hoger is tweedehands op staal.
Denk dat mensen of goud of staal willen. TT is altijd ondergewaardeerd kindje. Heb nog wel eens overwogen om een 5 digit TT om te laten bouwen naar staal
Basis van de economie⦠kwestie van vraag en aanbod.
Welkom PongPing op ons forum. Veel plezier hier.
Wel zielig, nu kan hij zijn eigen topic niet meer lezenš
Uit piƫteit met de status van @PongPing heb ik hem dus ook maar even terug geplaatst naar waar hij of zij het topic zou kunnen lezen.
Omdat staal couranter / gewilder is dan two-tone. Dat wil zeggen, in de secundaire of grijze markt.
De listprijs van een stalen Cosmograph is natuurlijk 15.000 terwijl een two-tone gewoon 19.500 doet. In termen van listprijzen is de wereld behoorlijk normaal.
Fate hersteld, bedankt
Bedankt Aanon.
Goud heeft altijd een bijzondere aantrekkingskracht gehad dat is al duizenden jaren zo. In de geschiedenis is de laatste 30/40(50?) jaar wat veranderd. Staal was minder opzichtig en wat sportiever want staal is goedkoper. Goud was soms wat opschepperig en misschien wat ordinair (zigeuners, rappers etc) gevonden. Ik heb wat (staal/)gouden horloges in mijn handen gehad en ik moet toegeven, na een staalliefhebber geweest te zijn, ik goud eigenlijk vele malen mooier/indrukwekkender vindt. Het is zwaarder en heeft een onverklaarbare aantrekkingskracht.
Ook een horloge van staal van 40 jaar oud en een horloge van goud na 40 jaar oud is een duidelijk verschil als je het mij vraagt. Sterker nog, in mijn zoektocht naar vintage Rolexen vond ik de oude stalen horloges met de holle schakels vaak wat goedkoop en āflimsyā aanvoelen. (goud was ook hol maar voor mijn gevoel toch beter.)
Ik laat me dan ook niet gek maken door een āstaal-trendā van de afgelopen jaren wat op de geschiedenis van edelstaal niks voorstelt.
Uiteindelijk is mijn filosofie dat je echt moet kopen waar je hart sneller van gaat kloppen. Staal, goud, rubber of plastic.
Goed verwoord, bedankt.
zie ook je DM
Er zou gewoon TT staal-witgoud moeten bestaan