Ik heb mij hier speciaal aangemeld vanwege het volgende.
Ik ben eigenlijk al ruim 10 jaar " bezig " een red led horloge te kopen.
Ik vindt die dingen helemaal geweldig, de eerste keer dat ik het zag
wist ik : dat wil ik hebben !
Maar zo eenvoudig werkt dat bij mij namelijk niet.
Het gaat om dit soort horloges, en dan met name deze :
Wanneer je dit model continu laat branden zijn je batterijen in no time leeg. Alleen de zwart/witte led modeules die Casio onder andere gebruikt kunnen constant “branden”. Je enige optie is de knop vast te lijmen.
ik heb zo’n zelfde (gun metal uitvoering) maar ik ben het met Dreski eens, als je deze leds laat branden denk ik dat binnen een dag het batterijtje op is. Systeem is niet voor niets zo bedacht. Daarbij vind ik het wel geinig dat je geen display ziet, het heeft wel iets om eerst op de button te klikken om te zien hoe laat het is. Overigens draag ik hem nauwelijks meer, er zit helaas ook een minuskuul krasje op het plastic glaasje. Durf het niet te polijsten omdat ik bang ben het hele glaasje dof te maken…
Volgens mij doven de LED’s zelfs met constant ingedrukte knop. Dit om te vermijden dat ze per ongeluk kunnen blijven branden als je ze ergens tegen aan duwt bij opbergen of in jaszak o.i.d.
Dat wil zeggen dat je er een soort pulsgevertje in zou moeten inbouwen.
Vanuit een ver electronica-hobby verleden meen ik me te herinneren dat zoiets kan met bijvoorbeeld een 555 timer IC (multivibrator).
Not for the faint of heart, dus.
Om van het resulterende Frankenwatch uiterlijk maar te zwijgen.
Yep wat je vraagt bestaat gewoon niet.
Wil je een moderne, niet al te dure LED, mét zeer grote lichtopbrengst en goedkope batterijen, Google dan eens naar de MAJESTYK II - verkrijgbaar met rode of blauwe LEDS.
ik heb zo’n zelfde (gun metal uitvoering) maar ik
ben het met Dreski eens, als je deze leds laat
branden denk ik dat binnen een dag het batterijtje
op is. Systeem is niet voor niets zo bedacht.
Daarbij vind ik het wel geinig dat je geen display
ziet, het heeft wel iets om eerst op de button te
klikken om te zien hoe laat het is. Overigens
draag ik hem nauwelijks meer, er zit helaas ook
een minuskuul krasje op het plastic glaasje. Durf
het niet te polijsten omdat ik bang ben het hele
glaasje dof te maken… http://www.mijnalbum.nl/Foto-OUOMODMV-D.jpg
Even bij Halfords Displex halen. Dat is om telefoondisplays te polijsten. Superspul en je horloge is dan weer als nieuw. Ik heb er menig plexiglas mee behandeld en de resultaten zijn verbluffend.
Even bij Halfords Displex halen. Dat is om telefoondisplays te polijsten. Superspul en je horloge is dan weer als nieuw. Ik heb er menig plexiglas mee behandeld en de resultaten zijn verbluffend.
Even bij Halfords Displex halen. Dat is om
telefoondisplays te polijsten. Superspul en je
horloge is dan weer als nieuw. Ik heb er menig
plexiglas mee behandeld en de resultaten zijn
verbluffend.
Dank voor de tip Dreski!
graag gedaan…Wel even het resultaat posten op het forum.
koop the real thing, toevallig heb ik er eentje te koop staan -)
Nee zonder gekheid, eigenlijk vind ik dat ook spijtig dat ze niet blijven branden.
Tja zo heeft alles z’n voor en nadelen zeker.
Good luck met je aankoop
De mooiste zijn imho de vintage horloges zoals Pulsar, Bulova, Omega, enz…
MAAR…meestal zwakke lichtpbrengst én batterijenvreters.
Je kunt nu ook “moderne” LEDS kopen, voorzien van recentere technologie: die branden ook wat langer als de de knop ingedrukt hebt én raar maar waar, ze verbruiken minder energie.
Ik weet waarover ik spreek, want ik heb beiden.
Een Pulsar, daar duw je op het knopje en je hebt precies één seconde de tijd om het uur af te lezen.
Bij een Majestik II is het twee seconden.
Dat lijkt weinig, maar het is wel het dubbele van de Pulsar.
Het zijn onhandige horloges, maar zooooooo ontzettend mysterieus en dus een plezier om te dragen. De nostalgie van de 70-er jaren druipt er van af.
Onmiddelijk na de korte levensloop van de LED horloges kwamen de LCD-horloges, maar die waren bij lange niet zo aantrekkelijk als de LEDS.
Dat maakten ze dan weer goed door ze doen te bulken van de features.
Deze modellen heb ik in het echt gezien in Munchen (Inhorgenta beurs)
EN daar bleven alle lichtjes branden! (echter, jammergenoeg waren ze op de één of andere manier angesloten op een externe batterij…)
Ik vind persoonlijk alle LED uurwerken speciaal. (bij sommige modellen moet je het aflezen van de juiste tijd wel gewend worden, dat kan wel een paar weken duren… vooral dan bij de binaire modellen)
Toch blijft het cool, omdat je bij al die uurwerken een speciale kijk hebt op de tijd. Oplichtende puntjes, streepjes, balkjes,…optellen maar!
Nou ieder alwéér bedankt voor de vele links naar andere aanbieders van deze
led horloges, er zit leuk spul tussen.
Toch denk ik dat ik de Tx6 ga bestellen, mits ik binnen een week nog wat beters
tegenkom. Ik heb voor deze bestelling een PayPal account aangemaakt,
die helaas 5 tot 7 werkdagen activatie nodig heeft ivm identificatie en beveiliging. Zodra dat geregeld is ga ik bestellen.
Mits er animo voor is zal ik mijn bevindingen hier posten.