Type bij de foto

Ik zit hier al een paar maanden bijna dagelijks op het forum en wat ik jammer vind is dat er soms geen namen/types bij foto’s van horloges staan.
Nu zal een echte kenner zonder deze beschrijving wel zien om welk horloge het gaat maar veel beginners zullen er het raden naar hebben.
Dus mijn voorstel : zet even de naam van het horloge onder de foto, eventueel ook de populaire benaming.
Zo kunnen wij beginnelingen sneller bijleren.

7 likes

En ook andersom. Vooral bij diverse seiko’s en casio’s worden vaak typenummers vermeld, zonder dat ik weet welk horloge het is.

1 like

Mocht je nieuwsgierig zijn naar een bepaald horloge dan belet niets je ervan om een persoonlijk bericht te sturen naar de eigenaar, of gewoon in het topic zelf te reageren. Niemand op dit forum zal te beroerd zijn om de ref. op te zoeken in zijn administratie, voor zover diegene dat al niet op geheugen weet.

Mocht je een typenummer zien maar geen idee hebben welk horloge het is, dan is een zoekopdracht op internet natuurlijk binnen luttele seconden geregeld.

5 likes

helemaal mee eens! Nieuwe regel voor de wat dragen wij vandaag draadjes! :stuck_out_tongue: Gok alleen dat niet iedereen zich eraan zal houden

Wat @mafkees zegt… als je interesse hebt, ga je gewoon op zoek: vragen aan degene die de foto op het forum heeft gezet of Mr Google kan ook helpen.
Een deel van het plezier is m.i. het opzoekingswerk en verwondering dat er types op de markt zijn waar ik het bestaan niet van wist…

1 like

zeker, als je google gebruikt kom je van alles tegen.
Wel tijdrovend maar ook erg leerzaam.
Een shortcut is de eigenaar vragen welk horloge het
precies is.

Goed idee, wellicht een eye-opener voor sommigen. Het is een kleine moeite om de naam en het typenummer erbij te vermelden.

Sommigen weten misschien ook het typenummer (naam) van hun horloge niet, van nieuwe horloges (en van de “gekende” merken) zul je dit dikwijls wel nog kunnen vinden op de garantiekaart (factuur,…) of is dat op te zoeken via internet, maar de iets oudere (en minder “gekende” merken) modellen worden al wat moeilijker en vintage is soms helemaal een ramp (zeker voor de niet kenner) …

Ik gebruik uiteraard ook Google. Maar soms is het handig om de naam van een voor mij oninteressant horloge te weten zonder dat ik het moet opzoeken op Google. :wink:

Eens met @mafkees. Stel de vraag, daar is het forum voor. Waarschijnlijk krijg je binnen minuten het antwoord, al dan niet van de plaatser vd foto. Daarbij vindt de eigenaar het vast leuk dat je interesse toont en geeft je misschien wel meer info/plaatjes dan enkel het model.

Type erbij plaatsen is natuurljik prima maar wat mij betreft zeker niet iets dat we moeten gaan afdwingen.

gr, HJR

1 like