Hoi,
Ik heb een vintage Baume & Mercier in bezit, waarschijnlijk een Hampton maar weet het niet zeker … iemand enig idee wat het type en jaartal van dit horloge is? Hoor graag, dank!
Mvg Jurgen Pauwels
Hoi,
Ik heb een vintage Baume & Mercier in bezit, waarschijnlijk een Hampton maar weet het niet zeker … iemand enig idee wat het type en jaartal van dit horloge is? Hoor graag, dank!
Mvg Jurgen Pauwels
Hmm… ik ken dit model niet maar ik denk gezien die plaat en verkleurde dag/datum wel aan india.
Heb je foto van de caseback?
Ik heb het topic even in de juiste rubriek geplaatst.
Bombay & Mercier
Ben bang dat je gelijk hebt, typische ‘racing’ stijl plaat en die dag/datum is ook slecht. Plus het lettertype matcht niet.
Mag niet meer maar Baume & Mubai bekt niet zo lekker.
De gravure van baume en mercier op de rotor loopt er volgens mij ook vanaf. En staat niet gecentreerd.
Movement lijkt ook wel flink geleefd.
Tenzij iemand met bewijs komt zou ik op basis looks zeggen dat dit geen B&M is.
Een glazen caseback lijkt me hier ook niet te kloppen.
Ik wist niet dat jij zo woke was
Eerder havermelk elite. Daar hoort een soort wereldbeeld bij waarbij ik anderen er graag op wijs dat iets als kwetsend ervaren kan worden, zonder dat ik daadwerkelijk zelf ook maar enige affiniteit heb met de hypothetisch getroffen partij. Noem het een soort deugen voor de bühne.
Excuses voor de topic-vervuiling @JurgenP. Het heeft er alle schijn van dat dit een samengesteld horloge is met een min of meer willekeurige merknaam erop. Dit type horloges kom vaak ui India of de Filipijnen. Werkwijze is dat er uit verschillende, vaak versleten onderdelen een horloge wordt samengesteld, aangevuld met goedkope after market onderdelen. Soms zijn enkele onderdelen van het merk wat op de wijzerplaat staat, soms heeft de merknaam niets met het horloge te maken.
Wat voorbeelden:
https://i.ebayimg.com/images/g/ONAAAOSwSyZjbLBV/s-l1200.webp
Man man man, kan dat gezwets niet gewoon in die andere flauwekul topics blijven?
Helder, dank!
Hè ik heb sorry gezegd en een inhoudelijk antwoord gegeven