Door een recente post op Instagram:
https://www.instagram.com/p/C_jMBLpRTi6/?img_index=1
Kwam dit horloge (Tag Heuer Formula 1 Chronograph) inclusief frappant uurwerk weer eens naar boven. RH 50-51-52 gestampt. Een soort Mecaquartz met 2 battterijen. Ook gebruikt in een Fortis Hedonist, blijkbaar. Dit uurwerk is zeer snel uit gebruik genomen en Tag Heuer heeft de wijze beslissing genomen om een ETA te gebruiken. Het RH uurwerk is eigenlijk niet te onderhouden, toen niet en nu al helemaal niet.
Er is ooit naar Ronda gemaild, die zegt dat het geen uurwerk van hun hand is. Ik geloof wel dat het een Ronda Harley is, maar ben niet zo bekend met dit soort research. Iemand die dit kan vinden in databases, de stampt kent of het bekend voorkomt? Lijkt me leuk om eens definitief uitsluitsel te vinden!
1 like
Interessant uurwerk inderdaad. Wat bedoel je met ‘eigenlijk niet’ te onderhouden? Ik hoop vd week een 472.513 binnen te krijgen, vandaar mijn vraag. Las wel ergens dat de wijzerplaat lastig tot niet te scheiden is van het uurwerk…
Ik zie mn horlogemaker volgende week. Ik zal hem vragen of hij ervaring heeft met dit uurwerk.
1 like
Ik heb nog contact gehad met een mede TH fan. Hij heeft een los uurwerk met een wijzerplaat eraan vast. Ook hij heeft geen verdere info. Wel is er een klein verschil te zien met het uurwerk van Mr. Stein. De sparing/gleuf, boven het zwarte pijltje, is anders uitgevoerd. En 1.90.
1 like
Omdat er weinig over bekend is, niemand heeft er ervaring mee en er zijn geen onderdelen voor. Ze waren in die tijd al berucht, zodra er een onderdeel kapot is dan hang je!
Een mooi avontuur haha, hopelijk werkt ie goed!
Ik heb er niet veel voor betaald. Klein gokje.
Vind de originele F1-tjes steeds leuker worden. Waarschijnlijk komt er volgend jaar weer een nieuwe reeks zonder het Kith logo! Ben benieuwd.
1 like