Type XX of XX I liefhebbers?

Hallo,

Wellicht moet deze in het vintage deel, hoewel Brequet en Dodane ook de moderne varianten in de collectie hebben.

Ik ben in elk geval helemaal leip op de vintage uitvoering;

Type 20 en 21 werd voor het leger geproduceerd. Er zijn ook exemplaren de burger maatschappij in gegaan.

Nog meer liefhebbers van type 20 / 21 op dit forum?

Gr. Roel

5 likes

Als ik me niet vergis heeft René er een.
Ik vind het leuke horloges maar nog geen gevonden voor een koopje

Ik heb alleen de voorlopers van de XX :wink:

1 like

Nou… vooruit dan :wink:

Leuk je weer op het forum te zien Roel, en prachtig horloge. :thumbsup: @Eddy_C heeft een heel mooie Vixa Type 20.

1 like

Hi Roel! Mooie Dodane! :ok_hand:

Yep, en nog steeds heel blij mee:


Voor de liefhebbers, Zaf van classicwatch.com heeft momenteel meerdere Type 20’s te koop staan (Airain, Dodane en Auricoste meen ik). Dino van Cars & Watches heeft een verschrikkelijk mooie Breguet te koop staan, maar die zal een klein vermogen kosten…

http://www.carsandwatches.com/breguet-type-20-military-flyback-tropic-dial/

Jazeker, maar (helaas) wel een hommage met een 7734 onder de kap. Wel leuk, maar totaal geen partij voor het vintage geweld hierboven.

Bedankt voor de vriendelijke woorden mannen. Druk doen en een huis vol kinderen maakt de online tijd beperkt.

Serieuze prijzen op classicwatch.com maar ook wel te snappen. Klokjes zien er keurig uit en ze liggen niet op iedere hoek. Die Vixa is fantastisch, korter in de buurt van Brequet kun je bijna niet komen.

Ik raakte gek van deze klok door de uitstraling, soms heb je dat. Voor de een oude troep, voor de ander een schat. Nog 1 plaatje voor de leuk;

Maar zijn hier geen moderne exemplaren van Brequet? Ik ben wel benieuwd naar pols ervaringen.

Gr. Roel

1 like

Prachtig zeg!! :slight_smile: Love it!

Woozers…die is knap…

Jaren geleden bij Steltman (toen nog op noordeinde) de Breguet typeXX in rosé goud met bijbehorende gouden band voor de leuk gepast. (kwam net ff een euro tekort)

Wat een ontiegelijk geil en mooi apparaat was dat,maar zoooooo ‘‘in your face’’ .
Op dat moment vertelde de aardige mevrouw me ook dat de stalen versie een wachttijd had van 2 jaar.

1 like

@Honey_Badger (Tom) heeft/had/hep een moderne BreGuet (sorry Roel :kissing_smiling_eyes: ) Type XX. Erg mooi, maar uiteraard niet zo übercool als hun Type 20’s uit de jaren 50.

Ik ben in elk geval conseQuent :slight_smile:

2 likes

Hahaha! :punch:

Klopt op zich wel. Toch is prijsniveau op classicwatch de laatste jaren nagenoeg gelijk gebleven. Alleen die dollar is voor ons natuurlijk erg ongunstig geworden.

Thanks. Alleen die kroon van die Breguets hè… Subliem!

Ik hept m nog steeds. Heerlijke klok!

4 likes

Very nice!

:smile:

Enorm kanon!

Nou ja Roel… Jij stelt de vraag, en almighty Hodinkee gaat gelijk voor je aan de slag! :man_with_gua_pi_mao:

2 likes

Voor mij de type XXI op bruin leren band. Vind hem net mooier. De art deco style arabische cijfers.

Mooi Roel! Ik vind het altijd weer leuk om jouw gepassioneerde posts te zien, altijd ergens een gezonde obsessie voor!! :smile:

1 like

Seadweller eruit, keurige moderne Brequet :wink: om speelt door het hoofd.

1 like