Typeaanduiding Rolex?

Hallo,

Een tijd geleden heb ik een aantal vragen gesteld over een Breitling horloge omdat ik opzoek was naar een goed horloge waar je je hele leven plezier van hebt.

Nu ben ik gisteren bij de juwelier geweest en kon het niet laten om ook een submariner te proberen. En eerlijkheid gebied mij te zeggen dat hij wel erg sexy is.

Maar wat me nog niet helemaal duidelijk is zijn die typenummers die Rolex gebruik. Zo heb je de 116610, 168000, 166100, 116600 LN en 116600 LV )wat denk ik alleen met de bezel te maken heeft).

Kan iemand mij wat meer vertellen over deze typeaanduidingen, want als ik foto`s vergelijk valt me in eerste instantie niks op.

Alvast bedankt.

Kijk voor het verschil tussen de oude en nieuwe series alvast eens naar de verhouding tussen de grootte van de indices en het rondje op de wijzer.
Ziehier alvast een opvallend verschil tussen de 16610 en de 116610.

Ook de volgende vergelijking is leuk http://luxurytyme.com/en/rolex-reviews/comparative-review-the-rolex-submariner-16610-vs-the-rolex-submariner-116610/

Verder doet Goochel wonderen.

Je hebt een PB

Kijk eens op het Rolexforum.
Daar kun je alles over Rolex vinden.
mvg
Peter

*Kijk op het rolexforum, zowel NL als DE…
*google de referentienrs naast elkaar en je vindt reviews!
*Kijk niet alleen naar de wijzerplaat :slight_smile: (Band, kast)
*koop een boek over ROLEX!

ik kan je er heel veel over uitleggen maar lees je vooral zelf lekker in. Er zijn tig verschillen in de horloges welke je allemaal noemt!

Prachtig boek, ik heb de druk daarvoor!!!