Typenummer gezocht

Enige tijd geleden is mijn vader overleden. Ik kan gerust stellen dat ik mijn voorliefde voor Omega van hem heb. Hij heeft ooit een Seamaster van mijn moeder gekregen. Dit is eind jaren 70 geweest. Hij sprak er altijd met veel trots over ook al heb ik er zelf geen actieve herinneringen aan omdat het horloge vrij snel spoorloos was.

Nu kwamen we onlangs een foto tegen waarop zijn horloge te zien is. Helaas niet bijzonder scherp. Kan iemand mij helpen bij het bepalen van het typenummer? Zou geweldig zijn!

2 likes

Dat wordt een grote klus voor HF:

245b2331c95b48abd75ba654b27fc8757e6cb21a~2

Omega Constellation 1972 ?

3 likes

Dat denk ik niet, op deze foto kijken de centerlinks een stuk smaller dan op de foto van OP. Ook zou het volgens de tekst een Seamaster moeten zijn en geen Constellation.

1 like

Het lijkt wel of het betreffende horloge een day/date aanduiding heeft. Of zie ik dat onscherp?

In de politiek kan je daar heel ver mee komen, hier zal dat wat moeilijker worden :sweat_smile:

Dit gaat heel lastig worden, seamaster, zilvere plaat, enorm wazige foto, zonder herinnering…knap als we er hier uit gaan komen.
Misschien ergens het doosje / bonnetje aanwezig in een la of doos op zolder?
Was het een chronograaf, gezien er iets op 12u zit?
Wat wilde gokken

Of was hij die dag niet zo snugger en heeft hij een small second op de kop aangedaan :joy:

Er is volgens mij geen vintage seamaster chronograaf met een subdial op 12.
Succes, je zult het nodig hebben :wink:

1 like

Thanks voor de antwoorden so far! Lange leve HF!

Hij had het wel altijd over een automatic én over een Seamaster.

Inmiddels een tweede foto gevonden en dit keer even met de scanner gewerkt ipv whatsapp. Excuses voor de valse start wat dat betreft.

Ik heb ook een foto gevonden van wat vermoedelijk hetzelfde horloge is maar wellicht met andere band? Hopelijk geen dwaalspoor.

Ik hoop snel meer foto’s te vinden! Bon hopen we ergens de komende weken tegen te komen nu mijn moeder ivm een verhuizing haar oude mappen wegdoet. Maar geen garanties dus tot die tijd hoop ik hier het antwoord te vinden.

1 like

Qua uiterlijk zou dit ‘m moeten zijn! Alleen was het dus geen quartz.

Kan het zijn dat de onderste foto een ander horloge is? Het lijkt of daar een fixoflex op zit en dat deze geen dagaanduiding heeft.

Ja dat kan dus zeker. Ook gezien het andere bandje.

1 like

Dit is de goldcapped automatische versie van degene die @Marcel75 heeft aangedragen. Helaas zonder typenummer:

Deze zou ook nog kunnen, al neig ik naar versie met bovenstaande bandaanzet:

1 like

Omega Seamaster 166.0216 wellicht

Qua, kast, uurwerk, kleur etc zeker! Nu zie ik die alleen nergens online met de band die mijn vader leek te hebben. Twijfel alom…

1 like

Met de band van marcel75

Klopt. Die zag ik. Die band zit enkel op de quartz helaas. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat het de 166.0216 is aangezien het altijd over een automatic ging.

Hopelijk komen we de factuur nog tegen in één van de mappen of nog beter, het horloge ergens op zolder. Keep you posted!

Bedankt voor de hulp allemaal :raised_hands:

3 likes

En inmiddels in mijn bezit :grin:

6 likes

Geweldig. Het moet fantastisch zijn om hetzelfde horloge als je vader te dragen. Fijn om te lezen hoe het is afgelopen.

2 likes