misschien herkennen jullie het wel, die typische stank van spullen die uit china komen. er is me verteld dat dat het bestrijdingsmiddel is dat deze stank veroorzaakt.
tja, da’s allemaal geen probleem bij een boormachine of fotostatief of zo, maar in dit geval gaat het om een leuk horlogedoosje voor 6 horloges in op te bergen. dan is die geur vervelend…
iemand een tip om die stank zo snel mogelijk weg te krijgen?
ik ben alvast begonnen met alle kussentjes eruit te halen en alles zo veel mogelijk los te laten luchten.
Het zou ook zomaar iets anders kunnen zijn. Het gas dat wordt gebruikt tegen ongedierte in containers is vrijwel altijd reukloos.
Het kan ook zijn van goedkope verf in de gebruikte materialen, opgedroogd vocht etc
Belangrijker is; wat te doen?
Op stof zou je bij de schoenmaker kunnen vragen naar een spuitbusje (zonder parfum!!!) tegen zweetvoeten. Klinkt raar maar dat neutraliseert meestal wel.
Zenuwstelsel naar de knoppen, horloges van de mik en opeens vloeiend chinees kunnen spreken na inhaleren van een horlogedoos. lang leve de vrije wereldhandel
Het zou ook zomaar iets anders kunnen zijn. Het
gas dat wordt gebruikt tegen ongedierte in
containers is vrijwel altijd reukloos.
Het kan ook zijn van goedkope verf in de gebruikte
materialen, opgedroogd vocht etc
Belangrijker is; wat te doen?
Op stof zou je bij de schoenmaker kunnen vragen
naar een spuitbusje (zonder parfum!!!) tegen
zweetvoeten. Klinkt raar maar dat neutraliseert
meestal wel.
het zou goed kunnen dat ik het markeringsgas ruik, uit de wiki van chloorpicrine:
Chloorpicrine wordt in lage concentratie toegevoegd aan geurloze bestrijdingsmiddelen (insecticiden, fungiciden, gassingsmiddelen zoals methylbromide en sulfurylfluoride) als waarschuwingsmiddel. Het wordt ook gebruikt om kleurstoffen en andere chemische stoffen aan te maken.
Ooit gelezen dat men iets vochtig koffiepoeder gebruikt om rooklucht weg te krijgen. Misschien dat het hier ook werkt. In een lucht dichte bak doen, met een schoteltje gemalen koffie, drupje water erop en even een nachtje laten staan.
Wat je moet doen is een spuitbus kopen om te ontgeuren, dat werkt echt heel goed
.
Misschien zijn er ook wel meerderen bedrijven maar zij verkopen van die spuitbussen Die geur afbreken met enzymen (geen idee hoe). die zijn dus geurloos geen parfum oid.
Stony,
dank voor het toevoegen van wederom een nieuwe dimensie aan de horlogistiek
Uitleg:
Vanaf nu luister ik niet enkel meer naar mijn uurwerken,
vanaf nu voel ik niet enkel meer aan mijn uurwerken,
vanaf nu kijk ik niet enkel meer naar mijn uurwerken,
maar nu ruik ik er nog aan ook…
Snifff sniff, Hmmm ja, hier hangt een duidelijk russisch geurtje aan.
Snifff snuffellll. Lijkt me wel een Chinese toets te hebben…