U-boat defect

Hallo horlogemakers,

Ik heb een U-boat IFO Limited Edition met zwarte wijzerplaat uit 2005 het is een chronograaf. Momenteel heb ik het typenummer niet bij de hand en kom hem zo snel niet achterhalen op internet toch mijn vraag.

Hij is defect! het horloge liep prima zolang ik het niet draag. 2 keer bij lokale horlogemaker geweest, de batterei laten vervangen zonder resultaat. Nu is de wijzer van de kleine secondemeter onder in het horloge los geraakt. Ik weet dat het zeker in die tijd niets meer dan een modeobject was en dat het uurwerk waarschijnlijk niet van bijzonder kwaliteit is. Het horloge heb ik voor mijn 30e verjaardag gekregen van mijn vrouw en mijn moeder heeft dus emotionele waarde.

Wie o wie durft het aan om te kijken of hij nog te redden is. Wellicht dat iemand (in de buurt van eindhoven zodat ik het af kan geven) er eens naar kan kijken. Als ik goed terugdenk heb ik eigenlijk heel weinig plezier van het horloge gehad en dat vindt ik bijzonder jammer.

Gevonden het gaat on deze U-Boat IFO Chrono Limited Edition met zwarte wijzerplaat. Ik weet niet hoe ik foto’s moet invoegen helaas

Nu wel?

Gewoon dit volgen: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Dat is vervelend, maar het komt weer goed (tu)

Bedankt Lencoth

Ik hoop het alles komt goed zeggen ze!

Ik denk dat er iets mis is met de batterEI…

On topic: ik hoop dat een zuidelijk forumlid een betrouwbaar adres weet om hem fatsoenlijk te repareren. Succes ermee!

zolang 't horloge niet het predikaat “FUBAR” krijgt is er niks loos

het zal wel niet veel bijzonders wezen (meestal zo)

De batterij is nieuw, gister goed gekeken en er ligge 2 chronograaf wijzertjes los in het Horloge.

Als er een forumlid verder weg zit mag dat ook, in de buurt maakt het alleen maar makkelijker. Ik vindt het belangrijker dat hij het weer netjes gaat doen dan dat iemand in de buurt er aan prutst en het resultaat teleurstellend is.

Wellicht zij er forumleden die zelf aan horloges werken en denken dat ze het kunnen maken.

Waarom niet eerst even langs de juwelier waar het horloge gekocht is?
Kan nooit kwaad om te kijken hoe hij reageert op het defect
Het loslaten van wijzers zou voor een horloge van 7 jaar niet moeten kunnen m.i.
Wellicht dat de wijzerplaat los is geraakt en de wijzers er heeft afgedrukt

In 2007 werden de U-boat horloges via kledingwinkels verkocht. heb daar navraag gedaan en zij kunnen er niks mee. Inmiddels schijnt ook de importeur gewisseld te zijn.

Ik hoo[p dat het goe komt. Ik ga hem zelf niet open maken. Ik heb niet de kennis en het gedult om aan zo’n klein objest te werken en o-ja veel te grote handen.

Waarschijnlijk is men bij de laatste Batt.wissel vergeten de uurwerkring terug te plaatsen waardoor het uurwerk los in de kast ligt en de chrono.sub wijzertjes dus
los gekomen zijn cq het uurwerk stopt in bepaalde posities :sunglasses: ?!

Niemand? er zijn toch forumleden die zelf aan horloges werken? het hoeft geen juwelier te zijn. ik heb niets te verliezen nu heb ik ook niks.

koningcaris Schreef:

Niemand? er zijn toch forumleden die zelf aan
horloges werken? het hoeft geen juwelier te zijn.
ik heb niets te verliezen nu heb ik ook niks.

Hallo,

ga eens langs een horlogemaker, daar kan een vrijblijvende prijsopgaaf gemaakt worden.

Succes.

ticothijs82 Schreef:

koningcaris Schreef:

Niemand? er zijn toch forumleden die zelf aan
horloges werken? het hoeft geen juwelier te
zijn.
ik heb niets te verliezen nu heb ik ook niks.

Hallo,

ga eens langs een horlogemaker, daar kan een
vrijblijvende prijsopgaaf gemaakt worden.

Succes.

+1, als je ie emotionele waarde heeft, zou ik er niet door iemand aan laten “prutsen”. Ik zou me er niet aan durven wagen. Wat als ie kapot raakt?

In Tilburg bij Leynen in het Wagnerplein winkelcentrum zit een horlogemaker.
Zit al tig jaren in het vak en heeft mij meerdere keren prima geholpen.

Slecht nieuws, is bij een horlogemaker geweest en de plaatpootjes zijn afgebroken. Mischien door een harde val waar ik dus niets van kan herinnere. Kan het zijn dat bij het vervangen van de batterij een dergelijke schade aangebracht wordt?

Is dat te maken?

Gr hans

koningcaris Schreef:

Mischien door een
harde val waar ik dus niets van kan herinnere.

Is dat te maken?

Gr hans

Misschien zelf ook gevallen? :slight_smile:
De horlogemaker zal toch wel kunnen vertellen of het te repareren valt? (weer dat vallen :slight_smile: )

Of hij nou bij kledingwinkels of bij Steltman wordt verkocht: U-Boat heeft dat verkoopkanaal gekozen en zal je dus verder kunnen (moeten) helpen. Wellich ook met een nieuwe plaat of iets anders dat kapot is.

Overigens, de titel van dit topic bracht wel allerlei associaties bij me naar boven. Om in stijl te blijven:

Hij kon er niks aan doen zij hij word origineel machinaal gesoldeerd