U boat horloge

ik heb sinds vandaag de u boat u-925 purargento ben erg in mijn nopjes wie kan mij vertellen welk uurwerk er gebruikt is voor dit model???

Volgens de site van U-Boat zit er een ETA 2824 uurwerk in.

Ruud

ik wilde net zeggen een 2824.

Ahh wat een verademing. Mensen die horloges kennen en spreken.

En dan bedoel ik, die weten waar op te letten en te zoeken.
Zo ben ik druk in de weer met mijn U-Boat.
Ik heb hem al een paar jaar (kadootje van mijn meisje :wink: )
Het is een B53-08, LIO46M, lefthook.
Stalen kast, zwarte plaat, gelige lichtgevende arab 12, 4 en 8, rest is streepje, datum op de plek van de 3.
Batterij, bruin leren band met vlindersluiting en zwart leren band met gesp.

Een kennis van me had ook een u-boat om, dus ik begon heel enthousiast.
Nou zegt hij…die dingen zijn geld waard.
Oh?!
Jahaa, gelimiteerd. En idd hij had een … van 1000 om.
Dus ik mijn u-boat opgezocht maar geen nummer.
Het web op…niks hoor.
Maar de nieuwe u-boats zijn idd gelimiteerd, hand gemaakt en hoofdzakelijk nee alleen nog maar automaten.
Ik heb hem dus nog op kwarts…

Iemand nog meer info over mijn u-boat. Ik heb u-boat zelf al gemaild en contact gehad met chikado (hoorn)…maar kom nog niet veel verder rond de spec…

ik ben benieuwd.

Grtn
Dennis

U-boat is niet heel geliefd in horloge land, voornamelijk bij mode-freaks.
Ze hebben een geld waarde van 0 euro in horloge land, maar op marktplaats wordt er wel veel voor betaald omdat er zat mode-freaks zijn die er een willen hebben, in die zin is de waarde dus wel hoog. De vraag is natuurlijk voor hoe lang nog.

U-boat horloges zijn overpriced voor wat ze kosten, de oude modellen waren zwaar overpriced…

Om eerlijk te zijn vind ik de ontwerpen best aardig, alleen niet voor zoveel geld dus. Volgens mij ben ik nog mild in mijn U-boat opvatting :smiley: er zijn liefhebbers die de naam niet eens uitspreken die noemen het U-**** :smiley:

Master-Fan,
Snap ik, ik zie ook duidelijk de trend (TWSteel etc)

Mijn horloge was in aanschafprijs nog redelijk. Rond de 250, maar als je ze nu gaat vergelijken is de “markt” waarde wel meer. Mijn type zou al ver-drievoudigd zijn.

Ik ben gek op horloges. Ben begonnen met een Festina chronograaf. Zien liggen bij een juwelier en toen heel hard voor gespaard (hey, ik was 14 ofzo…heb hem trouwens nog steeds)
Ik ben wat dat betreft twee ledig denk ik. Wat vind ik mooi (om te dragen) en wat vind ik mooi (als kwaliteit) en in dat laatste staat voor mij IWC boven aan. Maar ook Patek etc.

Ik denk ook dat voor klokken als een u-boat iemand er voor moet betalen wat hij/zij er voor over heeft. Wat is het je waard. IMHO

Zo maakt een xemex ook nog deel uit van mijn (beginnende) collectie.

Net een hele speur tocht afgerond voor mijn xemex…simons gesproken, weisz nou dat klinkt allemaal heel mysterieus…maar goed. :wink:

grtn
Dennis

De nieuwe U-boats zijn helemaal niet gelimiteerd.
Ze hebben alleen een opvolg nummer op de kast.
De Classico 925 is de eenigste die is gelimiteerd.

De oude modellen; sommige modellen waren genummerd anderen waren alleen voorzien van de woorden limited edtion achter op de kast.