U-Boat IFO left hook echt of nep

Een vraag voor dit forum:

Ik heb van mijn vriendin een tijd geleden een tweedehands u-boat gekregen alleen vragen wij ons af of die nou daadwerkelijk echt is.

Dit staat op de achterkant van het horloge:

B53-08 LIO46M u-boat watch group IFO Italy 5 ATM INOX18/10

Zijn er bepaalde kenmerken waar ik deze aan kan herkennen of die echt is?

Ik hoop dat iemand ons verder kan helpen.
Foto’s zou ik via de mail kunne sturen want ik schijn ze niet te kunnen uploaden. Of weet iemand een manier waarop dat wel kan

Ik begrijp dat het lastig is om te vragen wat ze betaald heeft maar de u-boat blijft redelijk in waarde. Volgens mij is dit een batterijmodel en die zou tussen de 300-400 euro kosten (schat ik in). Als ze er minder dan 150 euro voor betaald heeft, denk ik dat ie niet echt is. Heb je er geen ingevuld kaartje van de juwelier erbij?

Gr,
Peter

Staat onder op de plaat bij de 6, Swiss MVT. Zegt dat je toevallig iets?

Dag Timothy,

Voor dat soort dingen zijn de FAQ’s handig:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Je vriendin weet wat ze ervoor betaald heeft. Te mooi om waar te zijn bestaat niet, als je dat aanhoudt ben je al een heel eind. Vermoedelijk weet je het antwoord zelf al wel, anders was er niet die twijfel…

dit zou 'm moeten zijn, tevens iets meer info over 't uurwerk enz.

http://forums.watchuseek.com/f2/question-about-my-u-boat-left-hook-b45-08-quartz-movement-368087.html

oftewel: even opendraaien en zien of er een Miyota 550 in ligt.

Ik heb even een foto van mijn (ex)U-boat bekeken (destijds in 2007 aangeschaft) en daar staat Movimento Svizzero op. Deze was 100% origineel.

Gr,
Peter

bij die van mij staat SWISS MVT?

Alvast dank

peterpan Schreef:

Ik heb even een foto van mijn (ex)U-boat bekeken
(destijds in 2007 aangeschaft) en daar staat
Movimento Svizzero op. Deze was 100% origineel.

Gr,
Peter

Dat zal dus op een nep exemplaar ook wel staan.

Zoiets is toch juist 1 van de dingen die vaak afwijken?

De foto’s in de link van Popma zijn gelijk aan mijn ex-model en daar zag ik nergens “Swiss MVT” maar wel “Movimento Svizzero”.

Gr,
Peter