U-BOAT Italo Fontana

Weer een aparte vondst… echt, nep, collectable?



Let op!
Voordat je hier een bericht plaatst is het goed om te weten dat:

  • het niet is toegestaan om hier een horloge aan te bieden voor verkoop;
  • dit geen taxatieforum is;
  • je account wordt verwijderd als je toch probeert om een horloge aan te bieden voor verkoop;
  • goede foto’s essentieel zijn als je een vraag hebt over de oorsprong of originaliteit;
  • niet iedereen die reageert of antwoord geeft, ook daadwerkelijk verstand heeft van jouw horloge.
    Als je het bovenstaande hebt gelezen, haal deze tekst dan weg en plaats je bericht!
2 likes

“Echt nep” neig ik naar met nul kennis van U-Boat horloges. Een snelle Google geeft mij geen hits met gelijke lay-out. De “1001 meter” is wel een versie van U-Boat maar dat is geen chrono. Tevens heeft die versie een Sandwich dial/opgelegde indexen en dat lijkt jouw versie niet te hebben, maar kan aan de foto liggen. Waar de caseback spreekt over een 77/50/50 welke Google wel kent met andere layout (en zichtbodem?). Caseback die spreekt over 100 meter waar de dial over 1001 meter spreekt, dat scheelt een stukje… De opgeplakte “ruby” op de dial waar bij de echte U-boat een jewel te zien is door een gat in de dial is creatief te noemen.

Oei, 1ste hit via google lens is een vage website waar ze nieuw voor 12 dollar worden aangeboden.

Wel een “top quality wristwatch luxury” zeggen ze :+1:t2:

Ik zal geen foto’s plaatsen, is tegen het beleid. Dus probeer het zelf even.

De kwaliteit van het stanswerk U 1001 aan de zijkant van de kast :face_with_peeking_eye:

Nou en of!

Dit is een replica.

  • Er is getracht een coating danwel bead blasting aan te brengen op het staal maar zichtbaar van zeer lage kwaliteit.
  • De bandaanzetschroeven zijn niet verzonken in de kast, zoals hoort.
  • Print op de wijzerplaat is niet scherp zoals je mag verwachten.
  • Er staan zo te zien krassen op het glas, dus zeker geen saffier.

Kortom, weg ermee.

2 likes

Dit exemplaar is volgens mij nep, om hierboven genoemde redenen.

Heb het merk vroeger nooit wat gevonden, maar heb er nu wel een zwak voor. In de zee aan gelijkende ‘hommages’ en andere vintage re-editions waar je nu mee wordt doodgegooid, is het toch een bijzonder merk. Een eigen identiteit en typisch voor periode 2005-2010. Enorme zonnebril erbij, witte broek en een Vespa S en je bent het mannetje hoor.

Er staat een leuke U boat in het blauw hier voor weinig.

U-BOAT

Je bent in de boot genomen

1 like

Een ‘echte’ u boat is ook gewoon rommel.

Bagger kwaliteit voor uitzonderlijk hoge prijzen.

Deze imitatie zit niet heel ver onder de kwaliteit van een origineel.

1 like

Daarom wil je uiteindelijk toch een echte Sub Mariner :grin:

1 like