U-boat replicas

Ik had een paar vragen met betrekking tot u-boat replica’s die aangeboden worden op internet. Zelf ben ik een groot liefhebben van u-boats. Echter gezien mijn budget kan ik voorlopig geen echte aanschaffen.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik wat websites tegen die u-boat replica’s leveren voor zo’n 300 euro. Even de specificaties doorgenomen, saffier glas, pvd coating, lederen band, etc niet verkeerd allemaal. Plaatjes zien er qua ontwerp ook haast identiek uit (als ze tenminste echt zijn).

Maar goed dat allemaal ter zijde. Waar ik mijn hoofd echt even voor ging krabben was dat er namelijk ook beweerd wordt dat ze ook zijn uitgerust met de Swiss Valjoux 7750 Automatic movement. Daarnaast bevat het de volledige kalender en chronograaf functie. Ik weet niet veel van horloges, maar alleen de uurwerk mechanisme met de volledige kalender en chronograaf kost toch volgens mij al een stuk meer dan 300 euro? De mechanisme bevat trouwens blauwe schroeven, ik weet niet of iemand dat wat meer over zegt.

Ik ga er dus nu al gauw van uit dat deze haast wel met een namaak asian movement zijn uitgerust terwijl op de meerdere websites toch echt stevig beweerd wordt dat het om een swiss movement gaat.

Dus ik vroeg me af of iemand hier wat meer over kan vertellen en in geval van de asian movement, wat voor kwaliteit ik mag verwachten voor zo’n klein som geld.

groeten

Daar kan ik kort over zijn, niet doen! (TD)

Zonde van je geld. Geen garantie, en geen horlogemaker die je wil helpen bij problemen. Verder zijn er nog tientallen argumenten te verzinnen om het niet te doen, maar dat laat ik graag over aan de andere forum leden :+

uboat Schreef:

Ik had een paar vragen met betrekking tot u-boat
replica’s die aangeboden worden op internet. Zelf
ben ik een groot liefhebben van u-boats. Echter
gezien mijn budget kan ik voorlopig geen echte
aanschaffen.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik wat websites tegen
die u-boat replica’s leveren voor zo’n 300 euro.
Even de specificaties doorgenomen, saffier glas,
pvd coating, lederen band, etc niet verkeerd
allemaal. Plaatjes zien er qua ontwerp ook haast
identiek uit (als ze tenminste echt zijn).

Maar goed dat allemaal ter zijde. Waar ik mijn
hoofd echt even voor ging krabben was dat er
namelijk ook beweerd wordt dat ze ook zijn
uitgerust met de Swiss Valjoux 7750 Automatic
movement. Daarnaast bevat het de volledige
kalender en chronograaf functie. Ik weet niet veel
van horloges, maar alleen de uurwerk mechanisme
met de volledige kalender en chronograaf kost toch
volgens mij al een stuk meer dan 300 euro? De
mechanisme bevat trouwens blauwe schroeven, ik
weet niet of iemand dat wat meer over zegt.

Ik ga er dus nu al gauw van uit dat deze haast wel
met een namaak asian movement zijn uitgerust
terwijl op de meerdere websites toch echt stevig
beweerd wordt dat het om een swiss movement gaat.

Dus ik vroeg me af of iemand hier wat meer over
kan vertellen en in geval van de asian movement,
wat voor kwaliteit ik mag verwachten voor zo’n
klein som geld.

groeten

Hoi uboat-fan,

voor je als newbie op het forum overspoeld wordt met boze reactie: in de regeltjes staat dat er niet over replicas gediscussieerd mag worden. Hommages wordt door de meesten (en de moderators) wel getolereerd.

Wat hommages zijn? Namaak of zwaar geïnspireerde modellen, zonder de originele merknaam erop. Als je de reden ervan wilt weten, vraag het gerust.

Ik doe even voor het gemak om je toch een beetje op weg te helpen, dat je u-boat hommages bedoelt. De specs kunnen best kloppen voor het geld. Saffierglas kost in China tegenwoordig ook geen kapitalen meer om 't te maken, of het goed/echt PVD is durf ik niet te zeggen, maar dat er geen echte Swiss uurwerkjes in zitten durf ik wel zo goed als zeker te kunnen bevestigen. Die worden in een klokje doorgaans niet voor 300 dollar verkocht. De goedkoopste 7750 die ik ben tegengekomen is van UHR.
Wat mogelijk is, is dat ze een 7750 uurwerk gekloond hebben in Azie, en dat hebben gebruikt. Zo heb je ook "Asian 6497, 2824, etc). Het kan ook zijn dat ze een ander (vaak) Chinees (chronograaf) of zelfs “nep-chronograaf” uurwerkje in hebben gestopt. Zo een nep-chronograaf is geen stopwatch, maar bijvoorbeeld een kalenderuurwerkje, waarbij de subdials de dag en maand ofzo weergeven. Je weet het maar nooit met repli… ik bedoel namaak.

Betreft het uurwerk, hij kan best blauwe schroeven hebben. Dat zie je de laatste tijd heel veel. Het verschil is echter dat bij de Zwitserse uurwerkjes de stalen schroeven via een verhittingsprocedure blauw gemaakt worden, terwijl bij de Chinese een blauwe coating/verfje krijgen. Op een goedkope en eenvoudigere manier wordt zo de looks benaderd.
Over de kwaliteit is het wat mij betreft net een fruitmachine. Soms heb je mazzel en soms heb je een rotte appel te pakken. De quality control is zeer laag bij dit soort klokjes, de afwerking is niet te vergelijken en ze zijn meestal niet (goed) geolied. Mijn ervaring is, dat als je ze af en toe een keertje draagt ze best lang mee kunnen. Maar velen die ze elke dag intensief gebruiken/dragen, hebben binnen de kortste keren problemen. Van afgevallen wijzers tot losgelaten rotors.

Als je puur voor de looks gaat en em ook vaak draagt, dan denk (=hoop…) ik dat je met een quartz minder problemen zult hebben. Met een Chinees namaak uurwerk, vermoed ik dat er eerder mankementen optreden.

Wist je trouwens dat je voor 300 dollar andere leuke klokken kunt vinden. Zo kost een mooie refurbished (?) Magrette Bronze (eigenlijk Brass, wat een mooie vintage patina/verkleuring geeft na verloop van tijd) slechts 239 euro. Heb je een degelijk klokje met een uitstekende service.

Als je meer ideeen over hommages wilt, kun je ook kijken naar merken als Parnis en Marina Militare. Wel in je achterhoofd houdende dat er Chinese “fruitmachine” uurwerkjes in zitten.

Veel succes met je zoektocht!

Dag uboat.

Zoals marnix.moed al aangeeft zou ik echt geen 300 euro uitgeven aan een nepper.

Je kunt gewoonweg alles voorbijlopen als het om service of reparaties gaat dan kan je het vergeten.

En er zijn voor dat geld best leuke andere horloges te koop.

Als het per sé een U-Boat moet worden kan je altijd nog op Crono24 kijken naar een 2ehands U-Boat.

(P.s ik zou alle neppers links laten liggen)

Succes met je zoektocht.

Als er vragen zijn stel ze gerust.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Hallo Uboat,

Je moet altijd voor echt gaan of tenminste een goed alternatief, als het maar origineel is.
Goed je bent misschien meer geld kwijt, maar dat is het gewoon waard.

Misschien is een MWG iets voor jou?
Ik heb er aan zitten denk om ook een MWG te kopen maar ben
toch voor een ander odel en merk gegaan.

Kijk maar eens op deze site;

http://www.molaritywatch.nl/

Succes!

Grt, Martin

Dat merk kende ik helemaal niet! Dat zijn mooie stoere klokken, mix van UBoat, TW Steel en Welder en binnen je budget van 300!

Ik zou eerder hier mijn geld aan uitgeven dan een replica.

Vind zelf dit model wel leuk:
http://www.molaritywatch.nl/horloges/vintage/vintage/#!prettyPhoto

Martin84 Schreef:

Hallo Uboat,

Je moet altijd voor echt gaan of tenminste een
goed alternatief, als het maar origineel is.
Goed je bent misschien meer geld kwijt, maar dat
is het gewoon waard.

Misschien is een MWG iets voor jou?
Ik heb er aan zitten denk om ook een MWG te kopen
maar ben
toch voor een ander odel en merk gegaan.

Kijk maar eens op deze site;

http://www.molaritywatch.nl/

Succes!

Grt, Martin

En over de kwaliteit van de uurwerken hoef je ook niet in te zitten

Eventueel een Parnis hommage via Ebay? Er zijn flightdeck hommages te vinden van dit merk voor slechts enkele tientjes (quartz). Afgezien van de banden die er op worden gemonteerd zijn dit geen verkeerde klokjes voor het geld. Leuke rubberen band er zelf bij kopen en je kunt je dorst wellicht even lessen totdat er een gunstig geprijsd 2e hands exemplaar voorbij komt of wellicht een nieuwe (Uboat heeft ook series die <1000 euro geprijsd zijn).

Heren allen heel erg bedankt voor jullie input. Heb er zelf al wat over nagedacht en met jullie feedback erbij heb ik 100% zeker besloten om de namaak links te laten liggen.

Heb op ebay zitten rondsnuffelen kwam wat tweedehandse uboats tegen van rond 1000-1500 wat eerder in mijn budget valt. Helaas is de specifieke model en kleur die ik wil niet tussen. Dus ik moet gewoon even geduld hebben.

De molarity vind ik trouwens ook een mooi alternatief en zou hem zeker onthouden mits ik toch van gedachten verander of iets anders besluit te kopen. Want de uboat model wil ik zelf naast het ontwerp ook heel graag vanwege zijn automatisch uurwerk, dit omdat ik nog niet eerder een automatisch uurwerk heb gehad.

Graag gedaan!

Grt, Martin

uboat Schreef:

Heren allen heel erg bedankt voor jullie input.
Heb er zelf al wat over nagedacht en met jullie
feedback erbij heb ik 100% zeker besloten om de
namaak links te laten liggen.

HALLELUJAH!! :smiley:

Heb op ebay zitten rondsnuffelen kwam wat
tweedehandse uboats tegen van rond 1000-1500 wat
eerder in mijn budget valt. Helaas is de
specifieke model en kleur die ik wil niet tussen.
Dus ik moet gewoon even geduld hebben.

De molarity vind ik trouwens ook een mooi
alternatief en zou hem zeker onthouden mits ik
toch van gedachten verander of iets anders besluit
te kopen. Want de uboat model wil ik zelf naast
het ontwerp ook heel graag vanwege zijn
automatisch uurwerk, dit omdat ik nog niet eerder
een automatisch uurwerk heb gehad.

Welk model zoek je? Misschien dat we je kunnen helpen zoeken.

Ik ben blij eens te lezen dat er dus ook alleen positieve reacties kunnen verschijnen op een discussie als deze (die eigenlijk niet begonnen had mogen worden)
Zo kunnen we mensen echt helpen en is een stuk prettiger.
Iemand al binnen 1 dag bekeerd, heerlijk!

@uboat: welkom op dit forum en geniet van het moois dat je hier tegenkomt en laat ons weten wat je uiteindelijk gaat kopen.

marnix.moed Schreef:

uboat Schreef:

tweedehandse uboats tegen van rond 1000-1500
wat
specifieke model en kleur die ik wil niet
tussen.

toch van gedachten verander of iets anders
besluit
automatisch uurwerk, dit omdat ik nog niet
eerder

Welk model zoek je? Misschien dat we je kunnen
helpen zoeken.

Zo ben ik nieuwe automaatjes voor zo rond de 1000 euro tegengekomen en occasion circa 600.

marnix.moed Schreef:

uboat Schreef:

wat
tussen.

besluit
eerder

helpen zoeken.

voorkeur gaat uit naar de u-boat flightdeck 50 cab. Helemaal in het zwart met witte nummers en wijzers.

En wel laten zien als je er 1 hebt!:~
Succes!!

Grt, Martin

uboat Schreef:

marnix.moed Schreef:

uboat Schreef:

Heren allen heel erg bedankt voor jullie
input.

Heb er zelf al wat over nagedacht en met
jullie

feedback erbij heb ik 100% zeker besloten om
de

wat
tussen.

alternatief en zou hem zeker onthouden mits
ik

besluit
te kopen. Want de uboat model wil ik zelf
naast

eerder

helpen zoeken.

voorkeur gaat uit naar de u-boat flightdeck 50
cab. Helemaal in het zwart met witte nummers en
wijzers.

Dat is een stoere. Maar zeker geen goedkope. De goedkoopste nieuw die ik ben tegengekomen kost 1390 euro.

Ik weet niet hoe fors je polsen zijn, maar heb je het klokje wel eens om gehad? 50mm is behoorlijk groot, ook al zijn de lugs relatief kort.

En bedoel je met helemaal zwart, dat ook de kast zwart moet zijn? Realiseer je dan wel dat krassen erg zichtbaar zijn en het ook moeilijk is om ze netjes weg te werken.

P.S. Zag net dat je bij MWG 20 euro korting krijgt als je je inschrijft voor hun nieuwsbrief.

Martin84 Schreef:

En wel laten zien als je er 1 hebt!:~
Succes!!

Grt, Martin

Men is hier best dol op plaatjes. Van een goedkope Swatch tot een dure Patek Phillipe. Zo lang het maar geen replica is heh :wink: