U boat: te doen of niet?

Kijk eens bij Welder, van zelfde firma of designer dacht ik, merkelijk goedkoper en zelfde DNA.

Precies mijn gedachte. Die Uboat ziet er uit als inteelt van een Pam met zo’n rare invicta russian nogwat of erger, een tw steel of diesel.

Veel liever een Pam. Die zijn tof en hebben een authentieke look.

3 likes

Dit is een winkeldochter van 200 kilo. De verkoper komt niet meer bij als je hierop ingaat.

3 likes

zou toch eerst eens “ernstig” nadenken …

Je kan je afvragen waarom deze zo ernstig afgeprijsd is.
Als dit een winkeldochter is of een onder garantie teruggenomen exemplaar,gaat dit je eerder geld kosten.

Edit
Ik las de reply’s weer eens niet @tomhster :smile:

thnx voor alle reacties. Feit is dat in Italie, waar ik tegen dit horloge aanliep omdat ik daar nogal eens kom, U-boat nog steeds helemaal hot is. Daar worden modellen aangeboden van 10K and up (…!), die kennen we hier in nederland helemaal niet…
Deze opmerking staat natuurlijk helemaal los van de leuke discussie hierboven of het horloge “te doen” is of niet, maar ik weet persoonlijk wel zeker dat ik hem kwijt raak, in ieder geval daar…
Maar inderdaad, kiezen tussen dit “ding” of een evergreen als een mooie speedy, is appels met straaljagers vergelijken, dat weet ik ook… :relaxed:

2 likes

Deze dingen worden genept als een malle, dat is duidelijk denk ik…? Let echt erg goed op wat je koopt. Heb hier ook al Chinese duikboten gehad. Weiger ik aan te werken.

1 like

Nou ja goed, als je geld te verbranden hebt, ga je gang. Ik wil niet eens beginnen aan de lijst met fraaiere horloges die een veel betere deal zijn…

1 like

Ik lees bij horloges van een minder gerenommeerd merk heel vaak reacties in de trant van: “Er zijn genoeg horloges die een veel betere deal zijn”. Wel interessant om te zien hoe merkperceptie de waarde van luxegoederen bepaalt. Is bijvoorbeeld een Rolex Daytona nou zo veel duurder om te produceren dat een prijs van 10k+ hier wel gerechtvaardigd is? Als je kijkt naar de fabricatiekosten dan zijn bijna alle horloges boven de pak 'm beet 1500-2000 euro die en masse worden geproduceerd verschrikkelijk overpriced. Je betaalt het grootste deel voor de historie en het merk, waarin marketing een grote rol speelt.

Ik zou zelf overigens geen 4k uitgeven aan deze U-Boat aangezien ik het gewoon geen mooi horloge vind.

2 likes

http://www.ebay.it/itm/U-Boat-Chimera-46-B-B-Chrono-7475-highest-end-movement-/262828400396?hash=item3d31cb1f0c:g:btsAAOSwnHZYhJmp

Heb je toevallig nummer 150 aangeboden gekregen?

Koop gewoon een Zenith El Primero, dit is gewoon een wandklok om je pols (je moet er maar van houden :wink: )

1 like

Dat is apart! ik denk inderdaad met die aanbieder gesproken (overigens niet via eBay) te hebben maar het is een foto van een ander horloge. Deze heeft wel een zwarte bezel…
Wat moet ik daar nou weer van denken… Gaan wandelen, denk ik…

Probeer zoiets maar weer eens te verkopen.

Hier is U Boat niet zo populair, maar in Zuid Amerika en andere warme Europese landen dus wel. Ach waarom niet. Als je het kan missen en in een ander land voor een schappelijke prijs kunt verkopen op den duur … Alleen op echtheid checken is idd een vereiste. Succes!

Om ook maar eens een positieve stem toe te voegen: ik ben fan van U-Boat. Mijn U-Boat classico chrono heeft een sterling zilveren kast en ik draag die met heel veel plezier.
Mensen die dit afschrijven als kermishorloges en nog geen 3,75 waard zijn m.i. Wat eng aan het denken. Het kan je stijl niet zijn, maar op kwaliteit en afwerking kan je bij de mijne alvast niks aanmerken, en dat is zo voor elke recente U-Boat.

Als je dit een leuk horloge vindt, gewoon doen.
De korting die je hebt op de rrp is wel “Normaal” te noemen, zoiets kreeg ik op de mijne ook van korting bij een dealer in Keulen.

2 likes

Op de foto ziet deze bronzen Chimera er sprankelend uit door een perfecte foto-opnname.

Bij het zoeken naar andere foto’s … komt dit horloge er “anders” uit te zien. Veel minder fraai naar mijn mening.

Een bom van een klok maar als het OK voor je is, prima!

Ik moet wel zeggen dat ze redelijk veel worden nagemaakt :wink:

Mooie klok!

Voor dat geld kun je ook eens kijken naar een Chopard Mille Miglia, een CVDK of een Navitimer.

Zoals diverse voor mij al hebben aangegeven, als je dit mooi vindt en de echtheid kunt vaststellen, gewoon doen!

Als je hem koopt wel ff fotootje posten :wink:

Groeten Maichel

Als je ervan overtuigd bent dat ie echt is, doen zou ik zeggen. Over smaak valt niet te twisten, en we zien genoeg hetzelfde voorbij komen op het forum toch?

1 like

Leuk mits ie waterdicht is !
Ik heb reeds vaker een echte gezien zo lek als een duikboot met open patrijspoort :slight_smile:

2 likes

Dit