Ik hoor niet veel goeds over de service van U-boat. Dus daar gaat dit horloge niet heen.
Iemand heeft hier de zilverpoets (of iets dergelijks) wel heel grondig gebruikt. Dat doe je toch niet bij een horloge :S
Ik zou er gewoon een mooie dikke handgemaakte band op zetten en eerst eens even kijken of het horloge je wel bevalt. Een service beurt kan altijd nog.
Heb al een andere u-boat met batterij dus zal deze ook wel bevallen. Bandje dat er nu op zit is 22mm. Er moet een 24mm opkomen. Denk dat het een zwarte wordt met vlindersluiting en zonder staalplaatje.
Okay, dan ben ik het eens met Jürgen. Zo’n dikke chunky used look band, met een dito doornsluiting :~
Heb je een webshop die zulke straps verkoopt?
cube Schreef:
Heb hem net opgehaald. Glas is beschadigd, geen
orgineel bandje meer en inscripties zijn haast
niet meer leesbaar, maar er staat op de
achterkant:Casa Argento Puro
Edizione Limitata 300P
30 Metri
En nog iets volgens maar daar kan ik niks meer
uithalen, er is iemand overijverig geweest met een
poetsdoek.
Hier wat foto,s
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NZZXDURI-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KMREKUE8-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3QCKJXL-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UX4QEBZX-D.jpg
Ik neem aan dat dit een echte is. Nu nog opzoek
naar een orgineel bandje en het glas laten
vervangen. Heb er 420 euro voor betaald.
??? Snap best dat zo’n horloge als je daar van houd bijzonder kan zijn op een of andere manier.
Maar niets is dan zeker, glas beschadigd,inscripties niet meer ( goed ) leesbaar, geen box en papieren…geen originele band…
Dan word er weer gevraagd of er wel een 2824-2 in het horloge zit…
De service van U-Boat schijnt niet goed te zijn…
“Ik neem aan dat dit een echte is”…
Ik ben niet op de hoogte van de prijzen van deze horloges , maar dan word er een foto getoond van iets wat lijkt op de deksel van een verwaarloosd doucheputje…en daar word dan ondanks alle “niet zekerheden” 420,00 euro voor betaald ??
Het “hoofdprobleem” is dan uiteindelijk het bandje…
Denk dat een andere ( vorige ) liefhebber van zo’n ding, als dat zilver werkelijk speciaal is ,hem niet zo laat “verhabbezakken”
Mis ik nou iets ??:S
Ben vandaag naar Leynen in Tilburg geweest, daar zit een uitstekende horlogemaker. Hij is niet zo bekend met het U-boat merk maar De kast is massief zilver, in de binnenkant zie je hoe de kast zou moeten zijn als hij niet met zilverpoets was mishandeld en het uurwerk is een Eta 2824-2.
cube Schreef:
Ben vandaag naar Leynen in Tilburg geweest, daar
zit een uitstekende horlogemaker. Hij is niet zo
bekend met het U-boat merk maar De kast is massief
zilver, in de binnenkant zie je hoe de kast zou
moeten zijn als hij niet met zilverpoets was
mishandeld en het uurwerk is een Eta 2824-2.
Nou , gelukkig dan maar.
Zijn wel gokken die je neemt dan.
Zou niets voor mij zijn dan “overal” maar bevestiging te gaan zoeken of ik eigenlijk wel “the real thing” heb…
Maar als hij nu nog leuk in originele staat is te brengen, is hij stoer.
Voordat ik het horloge kocht heb ik goed rond geneust op internet. De meeste neppers haal je er zo uit. Toen ik het horloge in mijn hand had was de meeste twijfel weg. Jammer dat ze de zilver patina hebben weg gepoetst of gepolijst.
Nu nog een mooie band het glas vervangen voor saffier glas en het uurwerk een service beurt laten geven, was eigenlijk wel nodig volgens de horlogemaker.
Wat vinden jullie van deze band voor mijn U-925?
Zoiets ziet er wel goed uit, maar dan zonder gepolijste sluiting.
Ik hou van transparante achterkantjes om 't uurwerkje te kunnen bewonderen, maar hier heb ik zwaar de twijfels over. Denk toch liever maar een solide achterplaat.
Wat is er mis met het Eta 2824 uurwerk? Ik weet dat het een klein uurwerk is vergeleken bij de kast. Of bedoel je de staat van het deksel?
cube Schreef:
Wat is er mis met het Eta 2824 uurwerk? Ik weet
dat het een klein uurwerk is vergeleken bij de
kast. Of bedoel je de staat van het deksel?
Snap de verwarring. Niks mis met een 2824. Sommigen vinden dat een ‘standaard’ ETA uurwerkjes 't niet waardig is om aan de achterkant te zien. Dat vind ik weer niet.
Maar ik doel inderdaad op de verhouding tussen uurwerk en kast. Is voor mij buiten proporties. Zelfs een handopwind a la 6498 ofzo zou hier nog klein lijken.
ik heb ook een u-boat 925 maar oook niet zeker of het echt of nep is
nou zeg het maar of het nep is echt is