Ik ga morgen bovenstaand horloge bekijken en evt kopen. Er zit een Eta 2824-2 uurwerk in, als het goed is. Ik ben een beetje huiverig omdat er zoveel neppers in omloop zijn. Kast is van 925 zilver. Papieren en box zijn niet aanwezig. Heeft iemand wat tips voor mij om een evt nepper te herkennen?
cube Schreef:
Ik ga morgen bovenstaand horloge bekijken en evt
kopen. Er zit een Eta 2824-2 uurwerk in, als het
goed is. Ik ben een beetje huiverig omdat er
zoveel neppers in omloop zijn. Kast is van 925
zilver. Papieren en box zijn niet aanwezig. Heeft
iemand wat tips voor mij om een evt nepper te
herkennen?
925 zilver heeft een hardheid van ca. 65 Vickers t.o.v. ca. 230 voor RVS 316L.
Als je niet van krassen houdt, moet je daar wellicht aan denken.
ticothijs82 Schreef:
Hier een originele:
http://www.chrono24.nl/uboat/classico-925-a-925-be
ige–id1760828.htm?SEARCHSTATS_BRAND_ID=&SEARCHSTA
TS_MATERIAL_ID=&SEARCH_REGION_ID=&STARTSEARCH=Zoek
en&braceletMaterial=&caseMaterials=&countryIds=&do
search=true&manufacturerIds=&maxAgeInDays=&picnum=
0&priceFrom=&priceTo=&query=u+925&searchResultInde
x=9&searchexplain=true&sortorder=0&tab=details&url
Subpath=%2Fsearch%2Findex.htm&watchTypeId=U
Die mag wel een poetsbeurtje hebben? Zilver? Ik heb toch liever een RVS model maar ja ik heb eigenlijk niets met U-Boot. Voor dat geld heb je toch veel mooiere dingen?
“Voor dat geld heb je toch veel mooiere dingen?”
Kwestie van smaak, maar ik ben het helemaal met je eens.
cube Schreef:
Ik ga morgen bovenstaand horloge bekijken en evt
kopen. Er zit een Eta 2824-2 uurwerk in, als het
goed is. Ik ben een beetje huiverig omdat er
zoveel neppers in omloop zijn. Kast is van 925
zilver. Papieren en box zijn niet aanwezig. Heeft
iemand wat tips voor mij om een evt nepper te
herkennen?
Neem een magneet mee, dan weet je gelijk of de kast niet stiekem van staal is. Verder weet ik dat er vorig jaar één verkocht is in Nederland door Zadelhoff auctions zonder doos en papieren.
Als het die op marktplaats is dan zal ik hem zeker niet kopen, want daarop staat op het achterdeksel ‘ACCIAIO’ wat staal betekend in het Italiaans.
Verder staat volgens mij op de zijkant van de kast 925, maar dat weet ik niet meer zeker.
+1
Ook zijn toevoeging in de advertentie: de waarde is niet of slecht te schatten door juweliers.
Doet mij vermoeden dat hij het liefst een tripje naar een AD wil vermijden.
Als je een sterke magneet neemt en die bij het horloge houdt, dan zal gegarandeerd het horloge niet goed meer lopen of zelfs stoppen. Een stalen kast biedt dan nog wat bescherming, maar een ‘zilveren’ kast biedt die bescherming niet!
Neem een magneet mee, dan weet je gelijk of de
kast niet stiekem van staal is.
Heb hem net opgehaald. Glas is beschadigd, geen orgineel bandje meer en inscripties zijn haast niet meer leesbaar, maar er staat op de achterkant:
Casa Argento Puro
Edizione Limitata 300P
30 Metri
En nog iets volgens maar daar kan ik niks meer uithalen, er is iemand overijverig geweest met een poetsdoek.
Hier wat foto,s
Ik neem aan dat dit een echte is. Nu nog opzoek naar een orgineel bandje en het glas laten vervangen. Heb er 420 euro voor betaald.
Op Chrono24 staan deze modellen voor rond de 2000 euro.
Nou heb ik geen verstand van U-boat horloges, maar van een horloge uit deze prijsklasse mag je verwachten dat je de inscripties niet zomaar uit de kast gepoetst krijgt. Tevens mag je naar mijn mening verwachten dat de kast (het zilver) niet zo corrodeert zoals bij dit model het geval is rond de lugs en kroon. Dit horloge dient voorzien te zijn van mineraalglas, wat volgens mij redelijk krasbestendig is.
Kortom, volgens mij ben je genept.
edit: typefout
Heb inmiddels een foto van een ander exemplaar gevonden op e-bay.
Volgens mij is het gewoon de echte. DE andere inscriptie die ik gisteren niet kon lezen maar nu in het daglicht wel is ETA 2824-2. Ik denk niet dat iemand een echt zilveren neppert gaat maken?
cube Schreef:
Heb inmiddels een foto van een ander exemplaar
gevonden op e-bay.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZMAV7R44-D.jpg
Volgens mij is het gewoon de echte. DE andere
inscriptie die ik gisteren niet kon lezen maar nu
in het daglicht wel is ETA 2824-2. Ik denk niet
dat iemand een echt zilveren neppert gaat maken?
Dat denk ik ook niet maar hoe heb je dat geveriffieerd?
Het is een typische eigenschap van zilver dat het snel zwart wordt. Effe poetsen met zilverpoets. Lijkt me niet iets om over in te zitten.
Nikkel wordt ook snel zwart… Maar als in dit geval is vastgesteld dat deze horlogekast van zilver is zal het wel. En, even ter aanvulling, met vaststellen bedoel ik niet alleen zien dat het op de kast vermeld staat.
Zilver heeft vaak ook een typisch luchtje, moeilijk te omschrijven.
Bert1 Schreef:
Nikkel wordt ook snel zwart… Maar als in dit
geval is vastgesteld dat deze horlogekast van
zilver is zal het wel. En, even ter aanvulling,
met vaststellen bedoel ik niet alleen zien dat het
op de kast vermeld staat.
Heb net met een klein koelkastmagneetje geprobeert aan de kast te plakken.
Blijft niet zitten dus geen nikkel toch??
Nikkel is inderdaad magnetisch.
Hallo Cube,
ik heb er wel een goed gevoel bij. Waarom neem je niet het zekere voor het onzekere en stuur 'm op naar de distributeur? Daar kun je 'm laten verificeren, en wellicht kan daar ook een strap geregeld worden? Ben al even begonnen met zoeken maar, de straps voor de stainless modellen zijn een eitje. De zilveren daarentegen
Succes
Ik denk dat een strap met zilverplaatje een vermogen kost, als de stalen al 130 euro zijn. Misschien wel een goed idee om het horloge op te sturen. Het glas moet ook vervangen worden. Richard van horlogeglas.nl heeft helaas geen saffier glas meer. Er zit toch wel een 2824-2 uurwerk in? Iemand?
Ja, een 2824-2.