U-boat u1001 echt of nep

Goedemiddag allemaal,

Vanochtend hebben wij op ons bedrijf een opslag container leeggehaald van een klant die al 6 jaar niet betaalde. Aangezien wij na zoveel tijd de inhoud van de container voor ons zelf is, hebben wij hem leeggehaald en alles doorzocht op eventueel dingen van waarde.

Hierbij kwam ik een U-boat horloge tegen. En wat mij opviel is dat hij naar 6 jaar begon te lopen toen ik het horloge bewoog,

Maar nu is de vraag is hij echt of nep?

En kan iemand mij vertellen wat meccanica svizzera betekent?

2 likes

Swiss made :+1:

Maar dat open stukje doet bij mij de gevaar vlag hijsen… en dan ook nog nummer 2 uit de serie en geen juiste spatiëring daar…

Ik denk nep maar ken dit merk verder niet voldoende

3 likes

Allereerst welkom!
Je hebt een automaat in handen. Achter op het horloge staat waarschijnlijk het typenummer van het uurwerk.
Een best fors horloge, leuk om zelf te dragen misschien?

Volgens mij replica

1 like

Oké dat is positief. Dat vond ik dus ook kon ze ook bijna niet vinden op internet alleen maar buitenlandse sites

Volgens mij heeft U-boat dat niet

Ja dat dacht ik dus ook al. Maar toch vond ik het vreemd dat hij na 6 jaar gewoon weer begon te lopen. Die container is 6 jaar gewoon niet open geweest. En als hij echt is dekt dat gelijk mooi alle schulden die de desbetreffende man bij ons open heeft staan.

Zit een chinees automaat uurwerk in. Even de rotor heen en weer laten gaan en voila. Hij loopt weer.
Maar ik denk niet dat deze de schulden gaat dekken…

Geeft de datum nou 37 of 87 aan🤔

1 like

37 geeft hij aan. Oké! Zoveel verstand heb ik er jammer genoeg niet van.

Dat is al heel frappant…

Hij loopt tot 39 en dan gaat hij weer naar 00

1. :joy: wat zou dat moeten aanduiden? Luchtdruk? :joy: Diepte?

Hahahaha ik weet het niet😂

Zwitsers mechaniek c.q. uurwerk. Dat is het niet, het is duidelijk Chinees. Nep dus.

1 like

鐘錶

:joy:

1 like

Heb in vroeger tijden een Eberhard 4 Chrono replica gehad. Ook een dubbele datewheel (aparte datumschijfjes voor tientallen en eenheden) en deze sprong ook vrolijk van 31 naar 32.
Dit is een fake.

2 likes

Als we dan toch bezig zijn heb ook nog een Welder gevonden een k-24

De tekst Welder zou meer reliëf moeten hebben. Op jouw foto zie ik dat niet.