U.s.a

Goedemiddag,
Zaterdag vertrek ik met mijn vriendin naar New York om daar een rondje te maken. Wij gaan ook naar Toronto en Philadelphia eindigen weer in New York voor drie dagen. Nu is mijn vraag of iemand een idee heeft of hier nog leuke ‘koopjes’ te doen zijn. Een echt amerikaans horloge heb ik nog niet in de collectie. Dus, tips zijn welkom.

Hmmm, koopjes zijn er waarschijnlijk best wel te doen!

Met hoeveel horloges om je pols zou je nog onopgemerkte de douane door kunnen komen?

Hint: ping poortjes zijn er alleen voor het instappen. Dus bij het uitstappen kun je ongemerkt ook nog 2 horloges om je (vriendin’s) enkels doen :wink:

Echte Amerikaanse horloge merken zijn Hamilton en RGM. Misschien heb je er wat aan.

Goeie reis!

Ik weet niet hoe lang je er blijft maar kijk es naar ShopNBC en koop dan een Invicta.
In Amerika zeggen ze " A lot ofwatch for the money". Of zoek of vraag ernaar in de horloge winkels.

KIJK WEL UIT VOOR DE BELASTING BIJ DE GRENS!!!

Bram

Zag een tijdje terug een programma over die Mammoet gek, die werkt bij de douane, vraagt aan de passagiers hoe ze aan hun horloge komen,
was een man die een dure klok had gekregen voor zijn jubileum , van zijn werkgever in Saoudi Arabië,
kon die mooi belasting over afdragen. en als tip kreeg hij nog mee om die formulieren troep altijd bij zich te hebben ,als hij dat horloge weer omdeed als hij op reis ging.
leuker kunnen ze 't niet maken bij de belastingen (en de douane):frowning:

En volgens mij ben je in Nl. toch echt onschuldig totdat zij het tegendeel hebben bewezen (bewijslast ligt bij de aanklager).

Bij dure giften kun je waarschijnlijk idd beter wel een ‘gift certificaat’ vragen. Ik kan me voorstellen dat 't ev. bij je inkomsten gerekend wordt (betaling in natura), maar BTW zou toch niet moeten maggen. Een standaard truc bij bestellingen vanuit de US is om er gift op te laten zetten…

Leuker misschien niet - lastiger wel… :-/

PS: Hoe zou dat in andere EEG landen zitten? Bv. als je via Engeland vliegt, of Luxemburg, of misschien zelfs Frankrijk? Zouden ze niet bij definitie laxer zijn voor doorreizigers?

Ball - als je van lichtgevend houdt.
Een merk met rijke Amerikaanse traditie- weet niet of ze nu nog in de VS gemaakt worden overigens ?!

Als je +ball +watch googelt vind je hun website direct.

Groet
Mark

ze produceren al een tijd in zwitserland.

Jaap,

Zo als jij het zegt klopt het! Je krijgt tevens een X achter je naam!

Bram

RJVB,

Ik kocht laatst een uitlaat (voor auto) in Zwitserland, maar moest belasting betalen in D., maar dan kunnen ze in Nederland er geen belasting meer over heffen!

Als je nog meer wil weten dan zeg je het maar dan zoek ik het voor jou op!( ik leer voor accountant dus weet hier wel wat van)

Bram

Had je die soms belastingvrij gekocht? Ik weet dat het dan vaak zo is dat je aankoop ergens geregistreerd wordt om er zeker van te zijn dat je ergens belasting betaalt. Hoe dat precies werkt weet ik niet meer.

Ik weet dat de Nl. douane (en belastingdienst) nogal kl**tz*kkerig zijn. Een vriend van me heeft ooit bij terugkeer uit de VS invoerrechten moeten betalen over z’n werkgever’s (Shell) ouwe draagbare comp. die duidelijk niet nieuw gekocht was en overduidelijk al jaren door hem was gebruikt, een “asset tag” had, etc… Alleen omdat 'ie geen uitvoer papieren bij zich had. Ik heb collega’s die veel heen en weer reizen tussen Frankrijk en de VS, met schootcomp. en nog nooit hierover geklaagd hebben. Misschien dat het helpt dat hun machines veelal een plakkertje met inventaris nr. v.d. CNRS hebben, maar dat is eerlijk gezegd nogal een lachertje…

Nee, uitlaat was niet nieuw, maar had 500 km onder een auto gezeten! Ik moest een bedrag van 10% betalen en daar was ik blij mee, omdat ik zelf had uitgezocht dat het 16% moest zijn. Ik had door de garagehouder een mooie bon laten schrijven dus kwam er goed mee weg!

Bram

Valt natuurlijk op als je met een uitlaat onder je arm de grens over schrijdt :wink:

Jammer nou voor onze grenskabouters dat ze geen reden hebben om de inhoud van je benzine reservoir te bemonsteren :wink:

Invicta is ook gewoon in Nederland via web en winkel te koop.
Ben er zelf niet echt kapot van. Vind het persoonlijk nogal kloon-werk.

Gave klokken met Tritium, die Ball’s