U vond verschillen - de eindfoto's ( ....zucht)

Beste liefhebbers, Ik wilde graag een Tissot LeLocle toevoegen aan mijn bescheiden groepje horloges. Lekker Classic voor een 60+er. Maar… de juwelier had de bijgaande Frédéric Constanti in vitrine- en vervolgens natuurlijk om de pols.
Naast elkaar werd het verschil in afwerking pijnlijk duidelijk. Zucht.
Commentaar welkom…

Maarrr…tja… toen deze…

Ik ga mijn keuze halen en foto’s volgen zondag!

2 likes

Ik begrijp je helemaal hoewel ik de achterkant van de Tissot wel geslaagd vindt.
De FC is veel chiquer en ook mooier.
Tenminste dat vindt ik.

groetjes Lenno

P.S. de graveringen op de FC zijn veel dieper.
Op de Tissot veel teveel tekst op de achterkant.

2 likes

Ik denk de FC
Maarja, dat is smaak

Moeilijke keus zeg…
Vind ze beiden mooi. FC heeft meer details. Dat kan een pluspunt zijn, maar ook een minpunt.
Succes met deze moeilijke keus…
Gr.Wander

hoewel beide niet mijn smaak, steekt de FC er met kop en schouders boven uit.

5 likes

Met kleine voorsprong de FC, wijzerplaat en kast vind ik wat mooier.:slight_smile:
Succes met je keuze!

Hoewel beide mooi, zou ik voor de FC kiezen!

Voor mij ook de FC, en ben dan maar een leek :slight_smile:

FC zonder twijfel. De Tissot dial is aan de sale kant en de achterkant is vreselijk!
Fc heeft een mooie chique dial en de backcase is vele malen mooier!

Absoluut de FC! Prachtig horloge, goede keuze :slight_smile:

Tsja, ik ben op zich best een Tissot mens, maar de FC vindt ik inderdaad rustiger, “bedaard chique” , zeg maar. De Le Locle lijk hier op iemand die een Gentleman wil lijken. De FC IS een gentleman.

3 likes

FC straalt helemaal de style van Breguet uit. Dat is een stap hoger dan Tissot.
moeilijke keuze. scheelt het veel in prijs?

De Tissot zou meer mijn smaak zijn. Wat eenvoudiger. Maar de FC straalt klasse en verfijning uit. Voor dit soort dress watches, lijkt mij toch de FC de betere keus. Maar jouw keus!:slight_smile:

voor prijs van de FC kun je twee LeLocle’s kopen…``

Dit kon mijn tekst zijn :slight_smile:

1 like

Ik vind de FC mooier. Lettertype merknaam en kast vind ik een stuk mooier.

Ik vind de FC ook mooier. Ik denk trouwens dat de foto van de achterkant van de FC niet bij dit horloge hoort. Ik zie nl. “moonphase date” staan en dat heeft dit horloge niet.

Groeten,

Tecco

1 like

FC voorzijde, al vind ik persoonlijk de achterkant van de Tissot wel mooi. Het is eens wat anders dan regulier en ik vind het geslaagd.

Gelukkig koop je een horloge voor de voorzijde, dus de FC.

De Tissot kopen is spijt krijgen… Had ik toch maar…

1 like

Merci Tecco, Ik heb ter illustratie de foto’s ter vergelijking van het Net geplukt. Maar wat de achterkant van de FC betreft heb je idd gelijk.