Übergadget of onzin? Accuracy2

Wat vinden jullie hiervan? Ik ben wel lichtjes “eager”…

zolang je je horloge maar in één stand kan controleren, omdat er geen “klem” aan zit, is het voor mij niets meer dan een Gadget…

Voor’t zelfde geld koop je een echte timegrapher met microfoon zodat je in meerdere posities kan afregelen… daar heb je echt wat aan. .dit apparaatje is alleen maar “indicatief”… met “clocktuner” een gratis app ben je net zo ver, en die is gratis

2 likes

misschien deze beter (en goedkoper)

Op de website staat ook een ander model aangekondigd. Zo te zien kan je hem dan wel in meerdere standen meten.

Ik zie geen enkel voordeel over bijv. een Timegrapher.

1 like

Laat maar, stond toch op de site…

En dan dit soort teksten:
“every second, complex algorithms process tens of thousands of data.”

Wat een fucking lariekoek. Bij een 36.000 bph horloge heb je tien datapuntjes per seconde. Zo hard tikt het horloge nu eenmaal. En da’s plenty om over een audio jack te beluisteren. Dat je er wat rudimentaire logica omheen moet hebben die de vibraties van de onrust zou moeten kunnen interpreteren is niets anders dan bij iedere willekeurige timegrapher die je van AliExpress trekt.

Dus ook dit vermeende voordeel van de USB poort is lariekoek:
“better measurement performance than any other product available on the market.”

En als je een timegraphertje aanzwengelt heb je ook niks te calibreren, dus dit is potentieel ook onzin:

“ONEOF accuracy2 does not require a long calibration. Each sensor integrates its own temperature compensated timebase.”

Het is dus best een sexy ontworpen alternatief voor zo’n goedkoop Chinees timegraphertje van AliExpress, maar de marketing tam-tam is evident opgeklopt tot op het leugenachtige af, en daar hou ik niet van.

1 like

Ik blaas het oude topic maar weer eens leven in… Ooit gekocht en eigenlijk nooit gebruikt. Vandaag “uit de kast gehaald” en het is een grappig ding.

De meting lijkt me niet de nauwkeurigste, maar het is een leuke gadget.

Het geeft sowieso een eerste indruk van een horloge (denk ik). En of de afwijking dan 1 of 3 seconde is, dat neem ik dan wel met een korreltje zout.

Vooralsnog ga ik eens een paar nieuwe èn oude horloges ‘meten’.

#avondbesteding