Seiko Uemura / Captain Willard only

Incoming zonder stalen band :joy::joy::joy:

2 likes

Hee, wat is dat voor strap die daar op zit? Specifiek (omdat ik vermoed dat het een Erika’s is, welke kleur heb je daar gekozen?

Ik worstel met de mijne. Het enige wat er echt goed op past is zwarte NATO. Ik had 'm gisteren weer om, maar zou nog graag wat banden-suggesties krijgen.



5 likes

Dat is er inderdaad één van Erika, de Original 2 tone.
De zwarte rubberen band die je bij het horloge krijgt past er voor mij ook helemaal niet bij en is ook nog eens veel te lang.

Deze nato past er ook mooi bij. (Dacht dat jij die ook hebt)
Soms heb ik spijt dat ik de zwarte (151?) niet gekocht heb i.p.v. de groene.

2 likes

Ik ook. Ik denk altijd, wanneer ik een mooie groene dial zie, te korte termijn en koop 'm. Later blijkt dan dat het moeilijk is. :slight_smile: Maar ja, zwart is wel een poepje saaier, en ik heb al meerdere horloges met zwarte wijzerplaat… Ach. En inderdaad, de zwart-groene Bond heb ik. :slight_smile:

Blijven fijne modellen om te dragen!

3 likes

Hier nog steeds op oude tropic, maar ik vind het ook niet de makkelijkste wat banden betreft. Misschien zwart canvas met groen stiksel :thinking:

Gr, HJR

2 likes

5 likes

Dit vind ik ook wel een geslaagde combinatie. Foto van norwegian_seikopath op IG.

3 likes

De mn straps toch even gewisseld op de Uemura en de SAR.

4 likes

Denk dat deze kleur Erika ook mooi gaat op de groene….

3 likes

Vanochtend weer zitten worstelen met een goede band / sluiting voor mijn SLA033. De zwarte alligator die ik erom heb draagt lekker, maar vind ik toch wat fragiel voor zo’n horloge. En rubber zit mij nooit lekker. Dus toch maar eens deze 19mm mesh van Watchgecko besteld. Vreemd dat die mesh bandjes van 19mm breed niet zo alom verkrijgbaar zijn. Als hij niet bij de SLA033 past heb ik nog twee horloges met een 19mm lugbreedte, dan ga ik hem daar eens op proberen. Maar de SLA033 is het meest glimmende 19mm horloge, en het meest ‘in spirit’ van zo’n mesh band dus die zal het wel worden.

1 like

6 likes

Mmmm, ik zou die andere doen😜

2 likes

Een vraagje aan de Willard eigenaars. Hoe vinden jullie de dikte van het horloge? Ik lees 13.2, 13.5 en zelfs 14mm. Mijn Squale 1521 is zo’n 13mm en die vind ik eigenlijk al aan de dikke kant…al komt dit deels door de kastvorm en korte l2l. De Willard heeft ongeveer dezelfde l2l, kortom hoe verhoudt de dikte zich op de Willard?

1 like

Over de dikte heb ik me nog niet druk gemaakt. Misschien komt dat ook door de getrapte kast. De cushion case vormt ongeveer 60% en de bezel ligt er bovenop met ongeveer 40% van de dikte.

Het belangrijkste wat hem voor mij draagbaar maakt is dat de bezel zelf maar iets van 40mm is. Het zwarte deel heb ik eens gemeten op ik meen 38mm. Daarmee is hij voor mij visueel een stuk compacter dan de 45mm die mijn sla033 officieel is.

2 likes

Ik blijf toch het idee houden dat ie heel fors is, maar dat dacht ik van de SPB143 ook en die was nog nét okay. En de L2L van de Willard is zelfs kleiner.

Maar dragen ze ook gelijk? Kan het me bijna niet voorstellen.

1 like

Het is niet makkelijk er een goede voorstelling van te maken merk ik. Ondanks de vele video’s en afbeeldingen.

Ik denk dat hij perfect draagbaar is, maar gewoon aanwezig. Dus even wennen als je van een eleganter horloge komt.

Ik had vroeger een SKX en ik vond die klein. Toen ik na een hele tijd nog eens eentje om had was die plots groot. Vooral de dikte en de topzware kast draagden hiertoe bij. Dus het is allemaal relatief :blush:

Volgens mij is hij comfortabeler dan de SKX door de cushion case, maar “aanwezig”. @daffie lijkt me geen probleem met jouw polsen :+1:

3 likes

Nee begrijp ik…kan prima op mijn pols. Maar ik vond bijvoorbeeld de Squale bij nader inzien irl teveel een tonnetje op de pols. Dwz de breedte tot hoogte verhouding niet in balans…té hoog. Ik vraag mij af hoe dit bij de Willard is. Ik denk waarschijnlijk iets beter omdat de kast wellicht iets breder oogt dan de Squale. En dan is de dikte weer beter in balans tov de breedte.

2 likes