Heb zojuist de Seiko UFO ontvangen uit Mumbai, 3 dagen na aanschaf!!!
Ik heb nog nooit zo snel een horloge ontvangen uit het buitenland en in India weten ze hoe ze een vintage moeten verzenden (2e keer), echt perfect!
Er moet wel het e.e.a. aan gebeuren (heb al contact gehad met Richard) maar heb denk ik toch voor een mooie prijs een UFO.
Foto’s zijn van de verkoper, het horloge ziet er in werkelijkheid beter uit.
De bezel moet vervangen, de wijzers kunnen denk ik nog opgeknapt, glas heeft wat krasjes en de dial heeft vlekjes maar het uurwerk en de kast zien er nog heel gaaf uit.
Hij voelt zich happy, hij voelt zich blij,
Toch, er is een nieuw horloge bij
Hij voelt zich nu niet meer zo verloren,
want dit horloge is als herboren
Hij kan wel zingen, hij kan wel fluiten,
Immers, deze Seiko is niet te stuiten.
Gaan ze in India, na de automatisering, nu ook de
vintage horloge markt overnemen?
Haha, je weet het maar nooit
Maar met een bevolking van 1 miljard + zal er best wel een aantal oude horloges rondzwerven, denk je niet?
Heb er nu 2 Seiko’s vandaan, beiden met een waarde aangifte op de bon die niet één beambte zal noden het pakje open te maken, hetgeen in mijn optiek terecht is voor vintage horloges die een opknapbeurtje nodig hebben.
Hij voelt zich happy, hij voelt zich blij,
Toch, er is een nieuw horloge bij
Hij voelt zich nu niet meer zo verloren,
want dit horloge is als herboren
Hij kan wel zingen, hij kan wel fluiten,
Immers, deze Seiko is niet te stuiten.
Het uurwerkje ligt niet los in de kast of hoeft dat niets te betekenen.
Ik ben bang dat er wel een nieuwe wijzerplaat in zal moeten jammer genoeg.
Met oranje accenten ben ik nog niet tegengekomen helaas.
Ik heb alle vertrouwen in Richard dat het weer een prachtig exemplaar zal worden
mvg, Frans
robbie409 Schreef:
Mooi ding!
Er mist een ring die het uurwerk aandrukt als je
de deksel aandraaid.
Maar dat regelt Richard wel.
Foto’s zijn van de verkoper, het horloge ziet er
in werkelijkheid beter uit.
De bezel moet vervangen, de wijzers kunnen denk ik
nog opgeknapt, glas heeft wat krasjes en de dial
heeft vlekjes maar het uurwerk en de kast zien er
nog heel gaaf uit.
ah, ik kijk meestal anders naar deze horloges: voor mij is de dial het belangrijkst.
want de rest is meestal gemakkelijker te krijgen, dials voor deze UFO alleen nog maar aftermarket dacht ik.
maar laat die tovenaar uit Breda maar eerst eens zijn gang gaan, misschien heb je helemaal geen nieuwe nodig
Ja helaas wel
Hij is op de post dus ik hoop gauw te horen of het te repareren is.
Vanaf de foto’s dacht Richard dat ik aan een nieuwe dial (aftermarket) zal moeten gaan denken en dat vind ik wel jammer maar een nos zul je niet kunnen vinden denk ik. De kast is mat gepolijst, ik vroeg me af of dat origineel is (ik vind het wel mooi).
Dank je wel voor je advies Rob (tu)
Hij hoort geborsteld te zijn, ik heb er 4, 2 ervan zijn ook gepolijst. Als je er een glimmende (jubilee) band bij kiest is dat niet erg hoor.
Laat Richard mij maar mailen als ie er met de wijzerplaat niet uit komt, ik heb wel wat liggen.
Hij hoort geborsteld te zijn, ik heb er 4, 2 ervan
zijn ook gepolijst. Als je er een glimmende
(jubilee) band bij kiest is dat niet erg hoor.
Laat Richard mij maar mailen als ie er met de
wijzerplaat niet uit komt, ik heb wel wat liggen.
Toen ik vorige week even bij Richard op de koffie was zag ik 'm op leer met een contrasterend stiksel en dat vond ik schitterend om te zien. Ik denk dat ik ook voor zo’n combi ga. Op een na zijn al mijn Seiko’s op staal dus een op leer moet kunnen. Ik zal 'm mailen over de dial want hij zit een beetje in de rats over zijn leverancier in de Philipijnen (overstromingen daar).
In ieder geval onwijs bedankt weer voor je hulp en aanbod, echt top (tu)