Sinds een paar weken heb ik dit forum ontdekt en ik ben er ZEER enthousiast over!!! Kom er nu achter dat ik eigenlijk best wel onbeleefd ben geweest door al een tweetal keer jullie mening/hulp te vragen zonder mezelf te hebben voorgesteld.
Mijn excuses, wil dat bij deze rechtzetten.
Mijn naam is Harro de Vos, 40 jaar, woonachtig te Zwolle. Prachtige stad, maar ik ben in hart en nieren een Fries en fan van SC Heerenveen. Ik woon samen met Sandra en we hebben 2 zoontjes, Kyon van bijna 3 en Kaya van 4 maanden. Ook heb ik een zoontje uit een vorig huwelijk, Joshua, hij is bijna 10.
Net zoals de meesten van jullie hier ben ik gek van horloges. Ik merk dat dat alleen maar “erger” wordt nu ik een klein beetje ouder wordt
Heb tot kort geleden nooit echt hele dure horloges gekocht (max 300 euro) en was/ben zeer gecharmeerd van Seiko. Heb onder meer een Seiko great blue, een duurdere Seiko Kinetic en een prachtige Seiko Sportura Kinetic Chronograph (die ik nu draag, Aziatische uitvoering met geheel zwarte kast).
Gisteren, zie andere post, heb ik mijn eerste echte A-merk klok gekocht, een Omega Seamaster Chronometer Diver.
Ik vind dat een echt horloge mechanisch moet zijn en het lijkt me fantastisch in de toekomst zelf eens een klok uit elkaar te halen en in elkaar te zetten. Misschien eens een oude klassieker kopen en restaureren, zoals in die geweldige voor-en-na verhalen hier.
Al weer veel te veel blalbla, prettig kennis te maken en tot forums!
Eindelijk ben ik de eerste die iemand welkom mag heten op het forum. Ik ben hier ook nog niet zo lang, maar ik spreek vast voor iedereen als ik zeg: welkom…
ach better let as net. Wolkom op dit forum. Groetnis ut Ljouwert.
(ben een geemigreerde hagenees en nu woon ik in de mooiste provincie van Nederland.) Fryslân boppe. Oant sjen.
Harro, Van harte welkom op dit kordate horlogeforum. Hét horlogeforum welke zich met fierheid ontfermt over het voortschrijden der tijd.
En wat jou horloge voorkeur betreft; zowel Seiko als Omega kan zich hier verheugen op een grote schare fans.
Mijn eerste aankoop, een Certus Chronograph.
Hoewel niet meer met originele band vind ik hem nog steeds mooi.
Daarna lang gejaagd op deze Seiko Great Blue en hem uiteindelijk voor een mooie prijs kunnen kopen.
Een wat impulsievere aankoop deze Jacob Jensen. Totaal andere klok, maar ook mooi in zijn eenvoud.
Deze wat luxere Seiko Kinetic kocht ik 2e-hands op Marktplaats. Maar helaas ben ik hiermee bedonderd, omdat hij al vrij snel niet meer oplaadde. Ik denk dat ik hem nog eens laat repareren, want dat is hij zeker waard.
Bij voorgaande deal zat ook deze Seiko inbegrepen. Aparte leuke klok die ik aan 1 van mijn beste maatjes kado heb gedaan.
Een jaar of 5 geleden kocht ik deze Seiko Sportura via via, geimporteerd uit het verre oosten. Blijkbaar wordt/werd dit type, met zwarte kast, niet in Nederland verkocht.
Ik overweeg om ooit nog eens de zwarte metalen band te kopen die ook bij het model hoort. Dus als iemand die voorradig heeft …
En het klapstuk van mijn verzameling, de geweldige Omega Seamaster Chronometer Diver.