UHR-KRAFT Germany Mechanik

Goedenavond HF lezers,

Ik kwam dit robuuste UHR-Kraft Germany horloge tegen en heb hem overgenomen van een persoon waar de vader van is overleden.
Zichtbare mechanische uurwerk is voor mij fascinerend om de werking te zien.

Aan de naam te lezen is het van Duitse makelij en verder weet ik er niks van ? Wie kan mij wat meer over vertellen over UHR-kraft ? Wat voor uurwerk zit er in ? Wat is de marktwaarde ?

Alvast bedankt voor jullie reactie…

2 likes

Ik ken het merk niet maar het uurwerk lijkt sterk op de Seagull chrono.
Welk een robuust exemplaar…

4 likes

100% de Seagull chrono. Ze hebben wel eens wat helaas; en dan sta je bij veel horlogemakers ook bij deze voor een dichte deur. Marktwaarde is zeer bescheiden, don’t quit your day-job.

Voor de goede orde - het uurwerk is dus Chinees.

2 likes

Dat is jammer ziet er wel leuk uit

1 like

Uit nieuwsgierigheid, wat gaat er vaak mis met die Seagulls? Ik wil er nog altijd eentje - de 1963 vind ik een heel tof ding - en onderhoud zou ik dan zelf (proberen) doen indien nodig, maar kwestie van een idee te hebben… :smile:

1 like

Er was enkele jaren terug een HF horloge met een Seagull; wat ik me er van herinner herleidde ik voornamelijk tot te diepe/ondiepe tandwielingrijpingen. Kan het uurwerk tot stilstand brengen bij het starten van de chronograaf. Laatst bij mijn (nog best jonge) Speedmaster ook weer eens aan de juiste excenter gedraaid, met succes. Stopte ook 1 op de 5 keer bij starten chrono. Kwaliteitje he, voor die 7,7K die je inmiddels betaalt. :upside_down_face:

Wellicht zijn er eigenaren van die HF-special die concrete ervaring hebben…?

Was een beetje hit or miss. Sommigen hebben het 1e jaar niet gehaald maar ik heb er eentje overgenomen van een 1e eigenaar, hij was toen al een paar jaar oud en liep prima.
Heb hem op HF later verkocht en bij mijn weten loopt hij nog ergens rond hier.

Fotootje

4 likes

Ja, zo eentje dus. :smiling_face_with_three_hearts:

Ik heb het ook altijd wel een vet design gevonden. Vaak gekriebelt om te bestellen. Uiteindelijk is het nooit zo ver gekomen. Wie weet gebeurd het nog ooit :sweat_smile:

İs dit het ?

2 likes

Denk het wel. Is een 1 op 1 kopie van de Venus 175, maar wel met Chinese toleranties. Als er iets mis gaat, is het bijna geen doen om het probleem op te sporen. Het kan op zo veel plekken zitten…

Het tikgetal is al anders dan bij de Venus; daar was het nog klassiek 18000.

Oeps… Verkeerde foto!

Dit was de

Zelfde uurwerk, dat wel

Wilde net zeggen, het was die EMG toch? Ik heb er 1 gehad, die stopte met lopen. Contact gehad, ding opgestuurd naar Engeland, 3 maanden later weer terug. Uur gedragen en hetzelfde probleem.

Horloge ligt nog in de kast van een maatje denk ik.

2 likes

Ik weet nog dat ik hem hier verkocht met de wervende tekst dat het waarschijnlijk het laatste nog werkende exemplaar was. :sweat_smile:

1 like

Toch lijkt het model van de TS een extra power reserve complicatie te hebben (of dat is een nepdingetje zonder functie)

UHRKRAFT is een echt Duits merk (geen plak merk met een Duitse naam). Horloges worden geassembleerd in Essen. Nieuwprijzen zo rond de €1.000. Gaan gebruikt voor een paar honderd euro.

2 likes

Essen Germany staat erin dus dat klopt wel wat je zegt, maar is het een Duitse horlogemerk die Seagull uurwerk gebruikt ?

Time business schrijft de volgende:

Het Duitse horlogemerk Uhr-Kraft, gevestigd in Essen-Kettwig in het noorden van Duitsland, heeft een flagshipstore geopend in de thuisstad van het merk.

Het merk bestaat al sinds 1999 en produceert horloges in gelimiteerde oplages van maximaal 2.500 stuks. Ze worden allemaal gemaakt in Essen-Kettwig, Duitsland.

Uhr-Kraft horloges zijn uitgerust met Zwitserse uurwerken van Ronda , Sellita en ISASwiss en zijn verkrijgbaar in roestvrij staal en in uitvoeringen met zwarte, tweekleurige en roségouden coatings.

“Elk horloge wordt in Duitsland door de hand van de vakman afgewerkt en wordt onderworpen aan technische en optische kwaliteitscontroles door onze meester-horlogemaker in eigen huis”, aldus Ralf Lehr, directeur van het merk. "Alleen de horloges die deze tests doorstaan ​​en aan deze strenge kwaliteitsnormen voldoen, krijgen het kwaliteitskeurmerk ‘Made in Germany’.“

Er zijn tientallen versies van de ST19 waaronder verschillende met power reserve complicatie. Die hoort het dan ook gewoon te doen.

Mijn persoonlijke ervaring met de ST19 is dat er initieel wat meer uitval is dan je zou willen maar dat goeie exemplaren het wel goed volhouden.