Uhrenborse Munchen

Zondagochtend ging om 03.55 de wekker… :S:S:S

Na een stevige kop koffie ging ik samen met Tombeur richting Bernhard. Vervolgens richting Dusseldorf airport:

Over de beurs kan ik kort zijn; zeer veel aanbod op vintage gebied maar over het algemeen magere kwaliteit. Veel (over) gepolijst spul, wijzerplaten opgemaakt, non matching spullen (vroege referentie met bijv. verkeerde wijzerplaat) en ook wel wat dubieuze spullen…

Hoewel ik geen serieus budget had, was er ook niets wat me deed twijfelen om iets te verkopen om daar mogelijkheden mee te creeeren.

Hier het verslag van Bernhard op z’n blog, inclusief sfeer foto:

Was het de reis dan wel waard?

JA! Er was een super dynamiek tussen Tombeur, Bernhard en mezelf en daarnaast hebben we hele leuke mensen ontmoet, voornamelijk van R-l-x.de

Uiteindelijk nog enkele replica (sorry forum!!!) opberghoesjes gekocht. Ik dacht dat ze echt waren maar toen ik 5,- per stuk moest betalen wist ik eigenlijk al genoeg…

Zoek de fake:

En op het laatst nog het Mondani GMT boek gekocht:

Met super coole detail foto’s:

En een doel om voor te gaan sparen :wink:

Van Tombeur had ik een advertentie uit 1978 gekregen, dat plaatje wil ik ook nog even met jullie delen;

Mannen, bedankt voor de leuke dag!

gr. Roel

en ik maar denken dat je al alles van Rolex wist…
Gefeliciteerd met je fraaie boek. En ook met de hoesjes natuurlijk. :wink:
Ze maken ook alles na.Het boek is wel echt? Zo’n horlogereisje is natuurlijk altijd leuk!

groet,
Arno.

klinkt als een geslaagde dag :slight_smile: (tu)

Hadden ze geen Hommage mapjes? Ik vind dit echt niet kunnen hoor. :wink:

Ontving net nog een snap-shot van Roel met enkele relaties in Muenchen :)-D

Als het maar leuk was toch?

hans

klein biertje heet dat…

Arno Schreef:

en ik maar denken dat je al alles van Rolex
wist…
Gefeliciteerd met je fraaie boek. En ook met de
hoesjes natuurlijk. :wink:
Ze maken ook alles na.Het boek is wel echt? Zo’n
horlogereisje is natuurlijk altijd leuk!

groet,
Arno.

Het boek zat nog in de folie… :)o

En nogmaals excuus voor de replica aankoop :+:P :D:D:D

Ik had ook nog een super coole dialoog met een barman…

Detlev wilde namelijk een 'klein" biertje, dus toen ik wat cola en zo’n enorme kelk met weisbier voor mezelf had besteld vroeg ik ook nog om een kleintje…

Kijkt die barman me quasi verveeld aan en zegt: “Das ist ein kleines… sie sind in Bayern, mein herr”…:D:D:D Mwuhahahahahaha, helemaal mijn humor :D:D:D

:)o:)o:)o

gr. Roel

In ieder geval hebben jullie een leuke dag gehad!

Leuk dat jullie een topdag hadden! Geen nato’s gefunden?

Gr Ron

Wat is er leuker dan met gelijkgestemden een dag de hort op.
Bedankt voor het verslag (tu)

Martin

Teun111Kwiebes2 Schreef:

Leuk dat jullie een topdag hadden! Geen nato’s
gefunden?

Gr Ron

Hey Ronnooooooo, NEIN!

Er lag wel iets maar de Italiaanse handelaar waar ik speciaal naar op zoek was had maar weinig aanbod, althans voor mij. En om nu drie tientjes voor een te korte leren nato neer te leggen zag ik niet zitten.

En roze en baby blauw stond me ook niet echt. En er waren veel banden met foeilelijke haken eraan… dus niets gekocht.

Ook was ik op zoek naar een (rol) etui voor drie of vier horloges want dat project met m’n moeder is niets geworden. Tombeur heeft wel een mooie gekocht maar over het algemeen was het vooral cheap spul…

gr. Roel

Geen roze nato willen, maar wel een rood ‘horlogespullen-doosje’ gebruiken gheghe. En dan ook nog in de vorm van een… :slight_smile: :slight_smile: Jammer dat je niks hebt kunnen vinden. Maar wel te gek, met Bernhard en Tom een dagje naar München, dat maakt onze hobby zo mooi.

Gr Ron

de fake is de bovenste lijkt me :wink:

Klinkt naar een leuke dag!

Yep… ook nog zo’n illuminated loupe (20x21mm) gekocht…

Ondanks de kritiek op m’n Tudor (wijzers en wijzerplaat zouden niet periode correct zijn) heb ik er zelf wel altijd in geloofd. Zeker omdat er in de 88XXX range nog meer exemplaren bekend zijn maar zeker ook omdat de patina matched.

Door dit loepje ben ik er nog meer in gaan geloven… :D:D:D

Ik zie namelijk dit als ik er door heen kijk:

:smiley:

gr. Roel :~

Fake, jammer, toch best een leuk klokkie:D

hcptdg Schreef:

Fake, jammer, toch best een leuk klokkie:D

Ja, 't is triest, sommige mensen laten zich alles op de mouw spelden.
Wel of geen illuminated loupe (20x21mm):D:D

tja in Bayern houden ze wel van een biertje…en van horloges.
Lijkt een beetje op Limburg?:)-D

groet,
Arno.