Uhrenforum, Wie kent dit merk

Hallo allemaal,

Ik ben nog steeds op zoek naar een mooie klok. Nu zag ik 00/24 blad het merk
Uhrenforum en het type Calendrier in het wit. http://www.uhrenforum.de/katalog6.htm Wie kent dit horloge en kan mij vertellen of het kwalitatief goed is. Misschien is er wel iemand die hem heeft en wil verkopen. Via de zoek functie op het forum heb ik hier niets kunnen vinden.

Met vriendelijke groet,
Frank

ik weet het niet en ik zou naar een vergelijkbaar iets van een bekender merk gaan zoeken.

http://www.uhrenforum.de/katalog6.htm

Misschien zegt dit wat meer. Ik weet niet zo heel veel van alle kalibers maar
Chronograph/Chronometer Kaliber Valjoux 7751 komt me wel bekend voor.

Grt Frank

De ETA 7751 is een veel voorkomend Zwitsers kaliber (vroeger Valjoux, tegenwoordig Swatch Group), dat door heel veel merken (ook luxe-merken) gebruikt wordt.

Ondertussen zijn er ook Chinese versies van (kopiën zeg maar), dus wel even uitkijken als je de volle pot betaalt.

Het horlogemerk “Forum” is het produkt van een Duits koppel dat z’n eigen “merk” lanceerde. Een beetje vergelijkbaar met merken als “Jacques Lemans”, “Epos” enz…, maar wat kleinschaliger…

Als “begrip” in de horlogerie is het zeker geen hoogvlieger…, maar anderzijds is het natuurlijk wat “exclusiever” wegens minder bekend…

Een tijd geleden maakte het merk publiciteit in het bekende Uhren Magazin.

Op zich is er imho niks mis mee, maar alles hangt ervan af welke prijs ze ervoor willen.

De gangbare prijzen voor meer bekende merken die dit uurwerkje gebruiken (voor zover ze geen chinese werkjes gebruiken uiteraard) schommelen tussen +/- 1200 en +3000 Euro.

Een relatief “nieuw” merk als “Forum” zou hier imho dus onder moeten liggen.

Kopen of niet ? Als ik geïnteresseerd zou zijn in dit specifieke werkje en ze bieden mij dergelijk horloge aan voor +/- 700 à 800 Euro (met echte eta 7751, dus geen chinese kopie), dan zou ik het evt. overwegen.

Zoniet zou ik uitkijken naar merken die een iets hogere restwaarde zouden kunnen hebben…

Hou wel in het achterhoofd dat de meeste bekende “merken” sowieso “overpriced” zijn… dus soms zijn er bij minder bekende merken koopjes te doen…

Just my 2 cts,

MVG,

Morse.

hallo Morse,
ze vragen 1700 euro voor deze klok.
als ik,jou goed begrijp is dat dit geld dus niet waard.
mag ik er van uitgaan dat hhet uurwerk in dit geval wel een
orgineel is.
grt frank

Is zoveel geld zeker niet waard imho (en dat geldt voor mij net zo voor de bekendere merken hoor, aangezien dit een standaard ETA (Swatch-) werkje is… ).

Maar ik denk wel dat het horloge een echt ETA werkje heeft (ik ga uit van die veronderstelling).

Kijk eens op Ebay…

Dergelijke merken worden meestal voor veel minder verkocht (nieuw en tweedehands).

Hier een gebruikte maar in goeie staat, binnen dezelfde “merk-categorie”, met een correcte maximale tweedehands-prijs imo:

http://cgi.ebay.de/J-Chevalier-Automatic-Mondphase-Chronograph-Val-7751_W0QQitemZ220525138507QQcmdZViewItemQQptZDE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren?hash=item335852924b

MVG,

Morse.

hallo Morse,
dankje welvoor de info!
hier kan ik wat mee.

grt frank