Ging om petafuel.de (Google maar ff)
Ik trof er precies het horloge dat ik zocht, en ben er gewoon naartoe gereden. Cash in the pocket, loepje meegenomen, afgesproken in de lobby van een chique hotel. Verliep allemaal probleemloos, de verkoper bleek een erg aardige vent, horloge was/is prachtig (nieuw) en ik zou het zo weer doenā¦.
Bij overmaken zou ik de recensies van de koper goed nalezen, opletten hoelang hij/zij actief is, en een beetje kijken hoe de communicatie verloopt. Buy the seller, maar dat roept iedereen hier al.
Wel is me op UF opgevallen dat het concept āvraagprijsā anders werkt dan hier. Je staat zo een oosterbuur op zijn tenen als je een beleefd bod uitbrengt in de buurt van zijn/haar vp. 700 ipv 750 leverde zomaar een āwas meinen sie schonā op, maar er zijn gelukkig erger dingenā¦ā¦
Als je PayPal business transaction doet telt dat overal
Alleen paypal Family and Friend beschermt je niet!! Kun je het net zo goed via de bank overschrijvenā¦
Ben al een jaartje of wat lid op het Uhrforum en heb tot nu toe geen enkel probleem gehad met kopen en verkopen!!
En daar heb ik gekocht/verkocht van 500-2500⦠je moet gewoon even je gezonde mensenverstand inschakelen!
Even checken, hoe lang is hij al lid, hoeveel posts heeft hij⦠als je in een horloge geinteresseerd bent, gewoon een bericht sturen. En kijken wat komt er terug! Zekerheid heb je toch nooit via het internet⦠een beetje vertrouwen hoort er gewoon bij!
Je kunt gerust met paypal betalen, maar dan NIET via F&F⦠moet je weliswaar die 3-4% meer betalen, maar daarvoor heb je dan de bescherming via paypal!
Het enige voordeel is dat het betalen veel sneller gaat als via de bank!
niet echt. De verkoper moet dan 3-4% betalen.
Je kan op twee manieren betalen op paypal, friends & family is zonder bescherming en goods en services/ zakelijke transactie. Dat tweede kan ook gewoon als prive persoon.
Ja, ik geloof het wordt de verkoper afgetrokken⦠dus zou je het de koper kunnen doorverrekenenā¦maar het ging mij er meer om, dat via F&F je geen kosten hebt, maar ook geen bescherming via paypal
Als je op gekoppeld is aan je cc kan je alsnog bescherming krijgen. Maar dan niet via PayPal zelf idd
Een stuk of vijf tweedehandsjes gekocht op Uhrforum (en laten opsturen naar mijn adres in Duitsland) en altijd eerst in de zoekfunctie āuser bewerten userā met dan de forumnaam naar ervaringen van anderen gekeken. Alleen met meerdere positieve ervaringen overgegaan tot handel. Ook met verkopers uit het voormalige Oostblok.
Laatst bij gebrek aan recensies een horloge laten lopen. Gewoon schouder ophalen. Paypal FF vond ik geen meerwaarde hebben.
Koop het soms liever via UF of HF als via Marktplaats⦠hier zijn we toch een beetje familie⦠en, tenminste, zo denk ik erover⦠als ik niet wil dat iemand mij bedriegt, dan doe ik het bij een ander ook niet!
Een reputatie opbouwen duurt lang! Kapot maken is zo gebeurd!
Ik heb een gelijke vraag.
Bij een F2F deal. Met bedragen van bv 7,5k
Hoe word er dan betaald. Bank overschrijving kan de boel vertragen, en wat dan? Betalen en later op laten halen?
Cash laten betalen met de kans op nep geld?
Wat is hier de beste weg om te bewandelen?
Jullie doen hier alsof we in het wilde westen wonen, met overal boeven en weet ik veel watā¦
De meeste mensen zijn gewoon liefhebbers van horloges, die niet eens eraan denken met vals geld te betalenā¦
Af en toe denken jullie wel erg overdrevenā¦
Gewoon gezond wantrouwen lijkt me niks mee, zeker als het om je zuur verdiende centjes gaat.
Gezond wanvertrouwen ok, maar overdrijven hoeft ook weer niet!