Uhrforum, hoe handelt men daar nou precies?

Uhrforum,

Ha Horlogevrienden,

Ik heb misschien een beetje een domme vraag, maar kom er zelf niet helemaal uit;
In principe kan ik met een redelijke rustig gevoel horloges aanschaffen op het forum, eventueel marktplaats, en/ of ebay. Maar hoe doe je dat nou op bv. het uhrforum ?

Maw. hoe sluit je een koop, doe je dit eerst met tussenkomst van een tussen bankrekening? Maak je het geld direct over ? Probeer je er naar toe te rijden ?
Hoe handel je op het uhrforum bij bv. een horloge van 1000+ ?

Hoor graag de tips en/ of de handelswijze!

1 like

Ja gewoon die 7750 euro overmaken per bank en het horloge laten opsturen :face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth:

36 likes

Zat net dat andere topic door te lezen… Maar snap alleen niet helemaal hoe het geld weer terug is gekomen ?

Ik ook niet… kennelijk zijn er meerdere gedupeerden geweest want de afhandelaar (niet zijn bank maar een soort tussenpersoon in Duitsland) heeft alles aan me teruggestort. Dat rekeningnummer kwam kennelijk opvallend vaak naar voren met misschien wel dezelfde bedragen.

1 like

Heb wel eens wat gekocht op UF.
Na een paar PM’s over en weer het bedrag via IBAN overgemaakt naar de eigenaar.
Nooit problemen gehad maar dat ging niet over 7+K :grin:

2 likes

Ik heb altijd gewoon via Paypal Friends&Family overgemaakt…tot nu nog geen problemen gehad maar ja dan heb ik het over horloges van max.€300…

1 like

Tsja, ik kijk meestal wel of ze al vaker horloges verkocht hebben. En wat de mensen voor recensie geven. Ook als iemand al langer op het forum zit heb ik er iets meer vertrouwen in. Maar het blijft altijd een gok. Ik heb meerdere horloges gekocht op het UF en dat is tot nu toe altijd goed gegaan. Mijn duurste waar ik het geld naar overgemaakt heb via PayPal family is €350.

Tip als de prijs “Te goed is om waar te zijn” lekker verder zoeken. Al blijft het tempting. Tegenwoordig is het heel makkelijk om te checken wat een horloge waard is. Dat kan een verkoper ook makkelijk.

1 like

Bij zulke bedragen zou ik er toch even naar toe rijden. Lekker even de jag uitlaten zeg maar!

1 like

Dank allen.
Maar er bestaat dus niet iets als een tussenrekening, en alles gaat (nog steeds) op goed vertrouwen ?
Voorbeeld; ik heb nu een horloge op het oog, verkoper bestaat daar al sinds 2015, meerdere horloges verkocht, meerdere recensies, maar het blijft blind iemand bijna 1800 euro meegeven.
Overigens is het geen kwestie van het is te goed/ mooi om waar te zijn, prijs ligt in lijn met de verwachting.

1 like

Alleen Chrono24 werkt met een tussenrekening…

En Marktplaats!

1 like

Als het wat betreft de afstand goed te rijden is gewoon doen en er persoonlijk heen gaan.
Wat betreft opsturen ben zelf jaren geleden met een aankoop via Ebay bijna € 2000.- euro kwijtgeraakt, en ja die persoon had ook een zeer goede feedback.

1 like

Waarom zou je dat verwachten eigenlijk? Uhrforum is een forum. Om te praten. Net als horlogeforum. Verwacht je hier toch ook niet? Chrono24 is totaal wat anders, namelijk een handelsplatform. (En heeft pas sinds vrij recent een “tussenrekening”).

1 like

Eigenlijk was het meer de vraag hoe daar te handelen.
Valkuilen, tips, handigheden etc. Misschien zelfs ook wel interessant voor andere leden.
Enorm bedankt voor jouw bijdrage.

Heb meerdere keren wat gekocht op het UF. Ik kijk altijd naar referenties en tijd dat ze er lid zijn. Nog nooit misgegaan. Bij echt grote uitgaven even face tof ace afspreken…

1 like

Top thanks.

Lekker bits joh.

Waarin zou Uhrforum anders zijn dan HF?

2 likes

Hier is iedereen gelukkig wel welkom :joy::joy::joy:

2 likes

Ik bedenk net dat het ook een bewindvoerder kan zijn geweest van een handelingsonbekwaam persoon. De bank had er dan niets mee te maken.

1 like

Idd, Paypal f&f of persoonlijke overhandiging!!

1 like