Uhrforum

Beste mensen,

In mijn zoektocht naar een horloge ben ik terecht gekomen bij onze oosterburen: Uhrforum. Zoals wel meer mensen van ons is overkomen, kan ik geen account aanmaken. Is er iemand die wel een account heeft en mij in contact kan brengen met een verkoper aldaar?

Graag hoor ik van jullie :sunglasses:

Je kan toch gewoon een account aanmaken?

Alleen even duidelijk omschrijven waarom jij kan bijdrage aan het forum.

:v:️

1 like

Geen woordgrapjes maken over Zwiebeln und swaffelen.

Duitsers maken geen grappen en dat levert je een permaban op.

8 likes

Geloof me, ik heb het 2 keer geprobeerd (met een tijdsbestek van plm 2 weken). En ook echt aangegeven waarom ik kan bijdragen. Echter binnen een kwartier word ik geblokkeerd (maar dat kan natuurlijk ook aan mijn Duits liggen :joy:). Dus probeer het even via deze weg. En lukt het niet via HF, dan toch maar weer zelf proberen :slight_smile:

Dan zal het inderdaad aan je Duits liggen.

Let je ook op oa de hoofdletter voor zelfstandige woorden. De Duitser is correct. Geen sinicure zoals hier.

:see_no_evil:

2 likes

Wel mooi om altijd te lezen dat mensen geweigerd worden. Met een beetje taalvaardigheid, google translate/deepl, kom je heel ver. Ik had maar 1 poging nodig?!

Ben altijd wel benieuwd wat mensen typen als intro?

Forum AUFMACHEN und Schnell…

15 likes

“Ich komme aus dem niederländischen Uhrenforum”

… genoeg reden om iemand ergens de deur te weigeren. :sunglasses:

Ps @lwe, ik kan je helaas niet helpen. Succes.

1 like

Sommige reacties hierboven zijn qua humor zwaar over de houdbaarheidsdatum.

3 likes

Genau.

Ein Deutscher hat immer Recht und Scherze über ,Swaffelen’ sind undenkbar.

Veel succes @lwe!

De manier waarop Uhrforum gerund wordt bevestigt m.i. de nodige vooroordelen. Ik snap wel dat we bijvoorbeeld de uitdrukking “taalnazi’s” gebruiken. Alleen al omdat ze ze zelf nauwelijks hun talen spreken. Zelfs al ze al 50 jaar met een Nederlandse koningin zijn getrouwd spreken ze nog Nederlands met een accent waar de honden geen brood van lusten :wink:

3 likes

Hoe kan je daar geweigerd worden dan? :joy:
Gewoon een aardig mailtje sturen in het Engels en dan loopt het wel los.

1 like
2 likes

Wil ik wel voor je doen, PB gestuurd.

1 like

Heb er een account, the perks of being a German teacher

2 likes

Da’s niet helemaal waar @HanDavinci, ze zijn gewoon niet grappig.

Ik ben een aantal keer geweigerd maar heb het recent via een Duits IP adres gedaan en hoppa account genehmigt.

Dus

I rest my case :wink:

1 like

Ik heb een ultieme poging ondernomen met een nieuw aangemaakt emailaaccount (de oude wordt niet geaccepteerd als je hiermee bent geweigerd). En waar er de voorgaande 2 keren binnen een kwartier een weigering volgde, ben ik nu nog steeds lid (half uurtje geleden). Dus denk dat het goed gaat komen…

Voor de mensen die me geholpen hebben, dank! En voor de grappenmakers, ik kon er wel om lachen :slight_smile:

7 likes

Er is anders genoeg zendelingen-werk verricht door onze landgenoot. :grin:

Rudi Carrell

1 like