Uit de jaren 50

Ik heb dit horloge gekocht voor heel weinig geld, met het idee om er meet te leren “sleutelen”. Het zou uit de 50 er jaren zijn. De diameter is maar 31 mm, tamelijk klein dus.
Nu ik het heb ontvangen vind ik dat zonde, het is zo mooi in zijn eenvoud. Voor het oefenen om een uurwerk eerst eens gedeeltelijk uit en in elkaar te zetten maar een oudere alpha gebruiken denk ik nu.

Heb je het van een handelaar uit India? De wijzerplaat is nl " op die manier" opnieuw opgemaakt.

ik heb het via een advertentie op marktplaats, die mijnheer wist niet goed te vertellen wat de geschiedenis was… De dikke roze koeklaag die bedoel je denk ik hé :wink:
Kast is zo te zien recent gepolijst. Het lijkt toch of de text op de roze wijzerplaat al ouder is…

Leuk horloge hoor, maar:

Herenhorloge? Jaren '50? Roze wijzerplaat?

Lijkt me inderdaad een indische re-dial. Zo zie je ze op ebay regelmatig voorbij komen in alle kleuren van de regenboog.

ja, ik denk voor de 50ers die uit de kast wilden komen…

Heeft iemand een originele foto van zo’n tressa?

Nou waren de fiftys wel een tijd van roze en turqoise he, denk maar aan de Pink Cadillac. Ik geloof jullie wel, want bij wijzerplaten heb ik dat ook nog nooit gezien…

Mijn beste,

De originaliteit van dit horloge mag zich dan in nevelen verschuilen,
de foto’s hebben in ieder geval een scherpzinnigheid welke het ooglid aangenaam doet tintelen.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink: