Et voilà:
De boog kan niet altijd gespannen staan, nietwaar mijne heren?
Dit kocht ik eind zestiger begin zeventiger jaren.
Hoe noemen jullie, kenners, dit type horloge? Een anataal- of een digilooguurwerk?
John 

Et voilà:
De boog kan niet altijd gespannen staan, nietwaar mijne heren?
Dit kocht ik eind zestiger begin zeventiger jaren.
Hoe noemen jullie, kenners, dit type horloge? Een anataal- of een digilooguurwerk?
John 

Ha, leuk ding! Volgens mij wordt dit ‘gewoon’ digitaal genoemd (staat er ook op:D)
Gaaf ding!
Oranje bandje erom en het is helemaal '70’s. Wie had er destijds geen bruin/oranje slaapkamer, servies of minimaal schemerlamp (zo één met een oranje/bruine vaas als voet). Mmmmmmmmmmmmmm… Je ruikt de speklappenlucht vanuit de keuken. We hebben zuurkool vandaag. Worst, speklap en jus. Toch pasten we allemaal in een strakke (Ball) jeans. Waar is het misgegaan?
Wel weer dragen hoor!
keigaaf ding!
ik zie deze veel liever dan alle rolexen en omega’s bij elkaar!
Ziet er weer goed uit (tu). Het valt me wel op dat je horloges, ondanks dat ze uit een lade komen er wel ‘spik en span’ uitzien. Goed met fluweel bekleed laatje denk ik 
Ook dit is weer een plaatje (tu)
Ik krijg stilaan het vermoeden dat je een grotere kenner bent dan je wil doen voorkomen 
Maar we spelen het spel mee, dit wordt ook wel een jumphour genoemd of vergis ik me?
mvg, Frans
Ja een grappig horloge. 
Ik kocht eens zo’n klokje van het merk Sicura voor vijf euro in Houten op de beurs.
Helaas moet je goede ogen hebben, om dit vlot te kunnen aflezen.
Groet. Chris.
Een jump-hour heet het eigenlijk alleen als de uren verspringen (zoals een datum dat doet). Meestal bij deze goedkopere uurwerken lopen zowel de minuten als de uren geleidelijk op. Maar wel heel leuk! (en lastig af te lezen)