Omega Planet Ocean Skyfall. Quantore had em al laten zien, maar wilde em nog even een aparte post geven.
Hier een scan uit een boekje met de achterzijde.
Dit is de eerste Bond en Planet Ocean met een transparante achterzijde. De rotor is bedrukt met SKYFALL 007 en drijft het nieuwe Co-axiale calibre 8507 aan. En jawel, er worden er weer “slechts” 5.007 stuks van gemaakt. Wat ik me afvraag is waar de nummering is komen te staan. Normaal was dat altijd om het achterdeksel. Maar ik zie em niet staan en alle vakjes zijn (gedeeltelijk) bezet.
Het is weer een midsize, net zoals Bond em wweer draagt.
Toen ik em voor het eerst zag kreeg ik er gelijk een PP Aquanaut gevoel bij. Maar die rechthoekige blokjes hebben wel wat. Die schuine 007 daarentegen… Ik heb wat tegen schuine datumvenster enzo. En blijkbaar ook tegen schuine logo’s. Ik snap het wel, maar ik had dan liever minuscuul subtiel dat het metalen 007 logo IN de lume verwerkt zit. Maar tja, dat is weer minder opvallend (en uberhaupt leesbaar?). En SKYFALL op de rotor had van mij achterwege gelaten mogen worden. Wel prettiger/discreter dat het op de achterkant zit ipv op het glas aan de voorkant bij Quantum. Maar als het er dan toch op moest, dan zou ik meer hebben kunnen waarderen als ze het eruit gefreesd/gestraald/gegraveerd zouden hebben. Nu is het een simpel printje.
Het woord skyfall hadden ze inderdaad beter erin kunnen graveren (dat had wat exclusiever / gedegener geoogd). Ik snap je ‘aversie’ tegen die 007 op de plaats van de 7, maar persoonlijk vind ik dat juist wel grappig. Niet al te opzichtig, maar leuk genoeg aanwezig om te kunnen zijn dat het een ‘thema-horloge’ is. Wijzerplaat met blokje vind ik mooi. Al met al vind ik deze een stuk mooier dan de vorige!
Ik snap je ‘aversie’ tegen die
007 op de plaats van de 7, maar persoonlijk vind
ik dat juist wel grappig. Niet al te opzichtig,
maar leuk genoeg aanwezig om te kunnen zijn dat
het een ‘thema-horloge’ is.
Als het licht er op valt valt ie best op, kijk maar op het plaatje uit 't boekje. En dan zou het mij denk ik storen dat 007 er scheef op staat.
Al met al vind ik deze een stuk
mooier dan de vorige!
Ik vond de wijzerplaat bij de vorige juist erg leuk. Het glas wel te druk en de kast te fors voor mijn pols.
ja hoi
ik had al gegokt op een SMP.
bedankt voor de eerste foto’s die ik ervan zie.
en inderdaad als de zeven enkel was vermeld hed ik het nog wel mooi gevonden
maar de 007 is to much, ben wel blij dat ze de wijzer plaat niet over de top hebben gemaakt. heb geen problemen met de achterplaat,
maar gezien de prijs tegenover de gewone smp…zal het niet iets voor mij zijn.
ja hoi
ik had al gegokt op een SMP.
bedankt voor de eerste foto’s die ik ervan zie.
en inderdaad als de zeven enkel was vermeld hed ik
het nog wel mooi gevonden
maar de 007 is to much, ben wel blij dat ze de
wijzer plaat niet over de top hebben gemaakt. heb
geen problemen met de achterplaat,
maar gezien de prijs tegenover de gewone
smp…zal het niet iets voor mij zijn.
gr, N
Uhm… officieel is het ook een Seamaster Professional. Maar hij staat beter bekend als de PO (Planet Ocean)
Velen verstaan onder de SMP de Seamaster Professional 300m. Dit is overigens de SMP 007 van dit jaar
Al eerder over gehad. Voorkant boehoe, achterkant Oh Yeah!
Ben er niet kapot van. Een thema horloge wordt al snel een beetje goedkop net alsof er een bedrijfsnaam op staat. Vind het wat kinderachtig zo’n logo op zo’n duur horloge.
Ben er niet kapot van. Een thema horloge wordt al
snel een beetje goedkop net alsof er een
bedrijfsnaam op staat. Vind het wat kinderachtig
zo’n logo op zo’n duur horloge.
Deze uitvoering maar dan zonder datumvenster,hier verstoord het venster de blokjesvorming van de wijzerplaat.
Het 007logo stoort mij minder maar mocht er een nieuwe PO komen dan werd het deze.
Deze uitvoering maar dan zonder datumvenster,hier
verstoord het venster de blokjesvorming van de
wijzerplaat.
Het 007logo stoort mij minder maar mocht er een
nieuwe PO komen dan werd het deze. http://www.mijnalbum.nl/Foto-L7CEVEKO-D.jpg