De Tissot T12 gaat vanavond op de klem. Uurwerk loopt nog, dus dat gaat wel goedkomen. Kast is nog redelijk netjes, moet alleen een ander glas op.
De kast van de Certina is plated en erg lelijk, dat moet dus opnieuw; uurwerk loopt niet, maar ik zag zo snel al even dat de impulse pin van de balans aan de verkeerde kant van het anker ligt, dus mogelijk is dat het enige probleem.
De Gigandet ga ik tzt ook proberen, maar dat wordt een echte uitdaging; die kast is er erg slecht aan toe.
Goed punt, ik zit echt veel te veel op m’n platte kont…
Stukje Hollands glorie; Lasita met Jeanrichard AS 1581 erin. Geen idee of dit een originele combinatie is of dat hier een transplantatie heeft plaatsgevonden:
Uurwerk van de Tissot is inmiddels klaar en afgeregeld, staat nu proef te draaien onder de stolp. Ben nu bezig met de kast maar nog even aan het wachten op een nieuwe voorraad polijstschijven.
Dus maar even de Certina uit elkaar getrokken voor een snelle diagnose. Dial ziet er in elk geval nog netjes uit:
En nog weer eentje losgetrokken; een Prominent. Deksel was nogal hardnekkig door een oude pakking. Gevalletje kastklem in de workmate en goed op die Jaxa hangen om uitschieten te voorkomen.
Tegenvallertje met de Certina. Ik dacht vanochtend even dat uurwerkje klaar te maken, kom ik erachter dat er een verkeerde staf in de balans zit. Deze is te lang waardoor de impulse pin gewoon over het anker heen beweegt. De donor die ik had aangeschaft heeft zo te zien wel de juiste staf, maar die is gebroken, dus ik heb weer onderdelen nodig…
Tja, dit topic is een beetje een rommeltje, ik moet een staf hebben voor de certina 320, niet voor de jeambrun. Voor de certina zijn ze nog wel te vinden, ik heb er net al een besteld. Evenwel bedankt voor het adres, altijd handig.
Zou theoretisch mogelijk moeten zijn denk ik, maar voor mij voorlopig drie bruggen te ver. Ik doe het voorlopig maar even met donorwerkjes. Behalve voor de balans dan, want die is bij donorwerkjes meestal ook gebroken.
Dank je. Inderdaad een fraai logo, staat volgens mij op alle compressor-achtige kasten van Tissot uit die tijd.
Gelukkig was het logo zelf niet beschadigd.