Uit de oude doos

Enige tijd geleden vond ik bij het opruimen dit kleine Ardath polshorloge.

Ik heb dit horloge op een beurs gekocht voor een paar tientjes. Ik was destijds op zoek naar een keer wat anders dan een regulier model als een duikhorloge of chronograaf.

Ik heb het horloge nooit gedragen. Dit omdat ik er toch niet een “wauw” gevoel bij kreeg. Achteraf gezien misschien zonde omdat het toch wel iets stijlvols heeft.
Een diameter van 34mm. Zilverkleurige stalen kast, champagne achtige wijzerplaat, goudkleurige datum, uren en minuten wijzer(s) en een cobaltblauwe secondenwijzer.

Zoals iedere horlogeliefhebber hier weet kan de desinteresse in bepaalde modellen zich op termijn 180 graden laten draaien.

Nu sinds korte tijd begin ik het horloge dus te waarderen en ik heb er nu ook een zwart lederen band omheen gezet.

Het horloge loopt na het opwinden en alle functionaliteiten werken. Wat extra interessant is, is dat het horloge is voorzien van een “triple calendar”. Naast de tijd wordt ook de dag, datum en maand weergeven.

Wellicht dat ik hem binnenkort toch om mijn pols ga hangen om te kijken of dit de eerdergenoemde waardering zal doen laten groeien.

Aangezien mijn kennis over dit merk/model vrij beperkt is ben ik benieuwd of er iemand op dit forum meer weet van dit type horloge. (Oorsprong, bouwjaar) alle suggesties zijn welkom!

24 likes

Daar heb je een zeer goede deal aan gehad. Mooi horloge hoor :+1: lekker dragen.

1 like

Ik heb z’n broer van Olma, maar die loopt nog niet.
En dat gaat mij ook niet lukken denk ik. Mooi ding!

1 like

Hoho. Wat een vondst :ok_hand:

Wijsheid komt met de jaren!
Prachtig!:heart_eyes:

Waarschijnlijk een felsa 693 uurwerk

Heb zelf een butex triple date
Loopt goed en is geserviced :ok_hand:

3 likes

Zwitserland, jaren 50 denk ik

Welkom hier op het forum, prachtig uurwerk :+1:

Sjiek, mooi dragen

Fraai exemplaar! Mooi dat je hem gaat dragen.

Dringend advies om dit horloge te laten servicen voor je het gaat dragen!

Gezien de layout vermoed ik een Valjoux 90.

1 like

Lekker om doen

Heel mooi horloge, ik kan je er helaas niets over vertellen. Gekke 2 wel.