Uit den ouden Doosch (letterlijk)

Goedemorgen,

Gisteren was ik op zoek naar wat schroefjes bij mijn ouders thuis en kwam ik in een doosje deze Pontiac tegen die van mijn opa is geweest. Toen ik deze oppakte zag ik heel even de seconde wijzer bewegen. Ik las een tijdje geleden een topic over een oude Pontiac en kon mij herinneren dat dat een handopwinder was. Zo ook dit exemplaar. Na hem te hebben opgewonden liep hij als een zonnetje en nog nauwkeurig ook.

Ik ben online op zoek gegaan naar meer informatie maar kon niks vinden over dit model. Achterop staan twee cijferreeksen:
1172735 en daaronder 24511

Iemand die mij wat meer over dit klokje kan vertellen en welk type het is?

iig zou ik zeggen, glaasje polijsten en nieuw leren bandje erop en je hebt een geweldig horloge. Meer over dit horloge is alleen te zeggen als het uurwerk bekend is. Als je er niet handig in bent of geen ervaring mee hebt, zou ik de kast niet open maken iig.

leuk dat je hem hebt gevonden.

U vraagt, ik draai:

Er stond ook nog iets ingekerfd:

Lars,
24511 is het modelnummer. 24 was bij Pontiac de code voor een horloge met chroom of doublé kast en als ik t me goed herinner voor niet waterdicht met een 11 1/2" werk. 511 is het doorlopende nummer binnen de groep 24
Doublé klopt zoals we zien kunnen, nu moet jij nog onder de balans kijken of t werk 11 1/2" is en zeggen of t horloge idd niet graag zwemt.
Het lange nummer is het serienummer nummer van je horloge
De tekens in de binnenkant van de bodem zijn van een horlogemaker die het horloge ooit eens onder de loupe genomen heeft. Helaas heeft elke horlogemaker zijn eigen codes dus je zou de goede man moeten vinden en t hem vragen wat ie bedoelde.

Maurits Schreef:

Lars,
24511 is het modelnummer. 24 was bij Pontiac de
code voor een horloge met chroom of doublé kast en
als ik t me goed herinner voor niet waterdicht met
een 11 1/2" werk. 511 is het doorlopende nummer
binnen de groep 24
Doublé klopt zoals we zien kunnen, nu moet jij nog
onder de balans kijken of t werk 11 1/2" is en
zeggen of t horloge idd niet graag zwemt.
Het lange nummer is het serienummer nummer van je
horloge
De tekens in de binnenkant van de bodem zijn van
een horlogemaker die het horloge ooit eens onder
de loupe genomen heeft. Helaas heeft elke
horlogemaker zijn eigen codes dus je zou de goede
man moeten vinden en t hem vragen wat ie bedoelde.

Onder de balans zie ik staan: 1702/03 met een piepklein logotje daarboven wat voor de helft is afgedekt.

AS 1702. Het logo is een “schild” met AS erin. Jouw foto klopt met deze foto en dat is idd een 11 1/2" werk (http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?00&ranfft&0&2uswk&AS_1702)
En klopt t ook dat ie niet waterdicht is?

Dat weet ik helaas niet, mijn opa is al jaren geleden heen gegaan en mijn vader heeft een vliegtuig obsessie ipv een horloge obsessie :D.

Hij weet er dus ook niks over te vertellen helaas.

Bedankt voor de informatie trouwens!

Het is een AS 1702, inderdaad. Ik heb dezelfde in gold-cap (zelfde uurwerk), maar bij mij ontbreekt de datumaanduiding.

Dat gold-cap wil zeggen: helemaal in staal, met een gouden laag erop geperst (alleen bezel en lugs dus).

Een erg leuk horloge! Veel plezier ervan!

Heb exact het zelfde horloge (ook meer dan 45 jaar oud) voor een kennis laten opknappen bij Ferrie Schweitzer. Het loopt weer als een zonnetje en de drager is er heeeel gelukkig mee!

hans