Haha … En direct krijgen sommigen het warm. En niet van de temperatuur …
Dan nu waar het om gaat.
Gisteren hebben we de boedel van mijn in Mei van dit jaar overleden vader uitgepluist.
Jullie moeten weten waarom ik wel én niet verrast was. Mijn vader heeft in de jaren 60 en begin 70 niet onverdienstelijk geraced in de 50cc klasse wegrace. Ja die brommers die 14000+ toeren maken. Voornamelijk nationale kampioenschappen. Veel foto’s en documentatie is er van bewaard gebleven. Hij is gestopt in 1974 dacht ik. Ik was toen 6 dus kan ik mij uit die tijd nog wel vaag het een en ander herinneren.
Ik was dus eigenlijk niet verrast dat ik het item tegenkwam vanwege zijn verleden. Ik was wel verrast dat hij hem nog had én dat niet iemand het heeft weggegooid.
Helaas doet die het niet meer. Er zal een service nodig zijn.
Allereerst gecondoleerd met het verlies van een dierbare.
Maar een erg leuk aandenken voor iemand die horloge minder is. Een leukere en mooiere herinnering kan er niet zijn voor je lijkt me zo.
Inderdaad, zeker voorzichtig doen. Vaak zit er bij zakhorloges gewoon een lipje aan het achterdeksel. Soms is het voldoende om je nagel erachter te zetten.
Alsnog gecondoleerd en je kunt ook overwegen om de stopwatch te laten zoals hij is. Dit is hoe hij tevoorschijn kwam, terug kun je niet meer en openmaken kan altijd nog.
Heb even tijd gehad om wat meer over deze stopwatch te weten te komen en uit te vinden hoe het deksel van de stopwatch open moest. Met een tandenstokertje zoeken naar de minuscule “opening” waar de bodemplaatopener ingedrukt kan worden.
Het is een Omega MG1168 met een caliber 9001 36000 highbeat uurwerk. corrigeer mij als ik dat fout heb. Nu het bouwjaar nog. Ik denk 1963.
Volgens mij is mijn vader er zelf ook al mee aan het prutsen geweest.