Uit mijn In-Box: Hulp gevraagd bij identificatie van horloge

Ik ontving onlangs een e-mail van iemand uit Nieuw-Zeeland.
Blijkbaar kwam ze m’n ML Masterpiece pagina tegen, en is in de veronderstelling dat ik ook de andere series van ML ken.

Kort gezegd is het verhaal als volgt: Dame stuurt horloge voor kleine reparatie op. Horloge verdwijnt tijdens transport. En nu zit dame zonder horloge, terwijl het horloge een grote emotionele waarde voor haar had. het is een kleine dames horloge, automatic, goudkleurig (GF??) ziet er uit als op de zwartwit scan, maar dan zonder romeinse cijfers. De armband is wel hetzelfde.

ML zelf kan het typenummer van haar horloge niet achterhalen, en de dealer waar ze hem in 1996 gekocht heeft ook niet. Het horloge zou in 1994 in Europe op de markt zijn gebracht. ML doet haar een aanbieding voor een vergoeding voor het verlies van het horloge, maar de dame wil geen geld, maar het liefst haar horloge of een exact hetzelfde horloge (tweedehands) terug.

Concrete vraag aan het forum: Kent iemand dit horloge, kent iemand het typenummer, of weet iemand een dergelijk horloge te koop?

gr,
Hans Mennink

Ken het niet Hans, heb zelfs gekeken in oude cataloog en niets gevonden.

Ik zal mijn archief even lostrekken want ik ken het horloge wel en ben bijna zeker dat ik ook de nummers er wel van kan achterhalen! Ik meld me wel als ik het gevonden heb.

Mvg Dennis.

Hans,

Dit zou 'm kunnen zijn.

http://cgi.ebay.at/Damenuhr-Maurice-Lacroix-NEU-Euro-485-00_W0QQitemZ5047150393QQcategoryZ12254QQrdZ1QQcmdZViewItem

Groet,
André D.

Lijkt er wel op, is alleen een quartz, terwijl die van de vrouw een automaat was.

Is hem niet.
De vorm van de schakel noemt men de koffieboon, zoals met gouden kettingen.

De antwoorden zijn heel bemoedigend, alvast bedankt zover… Ik heb de dame in kwestie gemaild dat heel Nederland voor haar aan het zoeken is.

Heb jij oudere ML catalogi, Dennis? Mijn oudste is slechts uit 2001.

gr,
Hans Mennink

Als het goed is heb ik zelfs de aller eerste nog. Dus dat moet wel goedkomen moet alleen even tijd maken om het door te spitten. Nogmaals als ik meer weet laat ik het je weten.

Mvg Dennis.

P.S. Ik kan me nog steeds niet inloggen Zwaar irritant.

Ik heb alle foto’s (19 pagina’s met foto’s) die als naam Maurice Lacroix hebben op Google bekeken maar zag er niets bij wat er zelfs maar op leek… Dus dat hoef je niet meer te doen, dat spaart weer wat tijd.

Ik heb brochures en prijslijsten uit 1994 en 1995 maar daar staat geen dames horloge in wat er op lijkt.

Hugo

Heb je 'm ooit nog gevonden Hans?

Nee, het horloge is en blijft een mystery…