Uit mijn Inbox: Gezocht: Spullen Omega en Tijdmeting in de sport

Ik kreeg het volgende mailtje van een medewerker van het Goud-, Zilver- en Klokkenmuseum.
Misschien heeft er iemand iets intressants voor de tentoonstelling? Je kunt aan mij malen, dan speel ik het door aan de medewerker.


Geachte heer Mennink,

Deze mail stuur ik u namens het Goud- ,Zilver- en Klokkenmuseum (directeur Gemke Jager), waar ik als vrijwilliger werk.
We zijn met een aantal vrijwilligers bezig een kleine tntoonstelling te organiseren over (Omega) tijdmeting in de sport met een link naar de Olympische Spelen in augustus a.s.
Via Gerard Nijenbrinks ben ik aan uw beider E-mailadres gekomen en ik vraag u namens het museum of u als Omegakenner en -verzamelaar of u op de één of andere wijze uw bijdrage aan deze expositie zou kunnen en willen geven. We zijn op zoek naar informatiemateriaal, zoals artikelen en foto’s, tijdmeetinstrumenten, e.d. Wellicht bent u ook bereid e.e.a. in bruikleen te geven voor deze tijdelijke expositie.
Namens het museum dank ik u bij voorbaat hartelijk voor het beantwoorden van deze mail.

Vriendelijke groeten,
Theo Vossepoel

Omega???
Als ze zich tot Omega beperken, dan hebben ze aan Seiko dus niks.
Terwijl Seiko toch ook een aantal maal officiële tijdwaarnemer bij de OS was.

En hier hebben ze dan al helemaal niks aan (maar wel een leuke gelegenheid om die fotoos weer een keer te dumpen :slight_smile: ).

achterkant:

Weer een Seiko-basher :smiley:

robbie409 Schreef:

Weer een Seiko-basher :smiley:

Volgens Wikipedia:

bashen
"to bash" betekent in alle vormen van het Engels “rammen”. In het Brits Engels heeft het als informele bijbetekenis “masturberen”, in het Amerikaans “mondeling aanvallen”, “afzeiken”.

De diepere zieleroerselen achter deze bijdrage hier van robbie409 ontgaan me volledig.
Feit blijft wel dat Seiko menigmaal to officiële tijdwaarnemer op de OS werd uitgeroepen en ook (net als Omega trouwens) verschillende Olympic-versies heeft uitgebracht.
Dus als de Klokkenmuseummensen zich tot Omega gaan beperken, dan missen ze het een en ander.
Dat heb ik willen melden, verder zal het mij een zorg zijn.

Hoi grootmokum,

Ik hoop dat je jezelf snel forum-taal eigen maakt.

Een :smiley: betekent dat je het niet zo serieus moet nemen.

Zeker als je mij kent (ik ben waarschijnlijk de grootste Seiko-fiel van het forum)

400- zoveel stuks toch? :smiley:

Ik denk trouwens dat het er maar net aan ligt hoe dat je het bericht interpreteert. Ik denk eerlijkgezegd dat ze op zoek zijn naar algemene OS tijdmetingsspullen en tegenover Hans over Omega beginnen gezien zijn expertise op dit gebied.
Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben.

Los van alles denk ik dat bij zo’n tentoonstelling de “Olympische Spelen Seiko” super op zijn plaats is. Toch een mooi verband tussen het feit dat Seiko officiele timer is, en ook een officieel horloge uitbrengt?

Groeten,

Stefan

Quote: We zijn met een aantal vrijwilligers bezig een kleine tntoonstelling te organiseren over (Omega) tijdmeting in de sport met een link naar de Olympische Spelen in augustus a.s.

Dus ze zijn niet eens zo zeer op zoek naar dingen met een relatie tot de olympische spelen, maar willen alleen de tentoonstelling houden met het zich óp de aankomende spelen, laat staan dat het alleen omega moet zijn, want dat staat tussen haakjes.