“NL geleverd, Full set, 99% Nieuwstaat” Beetje vergelijkbare kreten als “Full Option, AMG, Night Edition”
Ik geef er zelf niks om, ook niet om de doos en papieren. Het is net als een boot, je hebt er twee keer plezier van. Bij aankoop en verkoop. De rest van de tijd ligt het ergens in of op een kast.
Op een Japanse factuur staat inderdaad geen BTW. Maar je krijgt daarna netjes van de vervoerder een rekening met de importkosten en BTW. Dus je moet dan met 2 facturen wapperen ja
Precies dit. Dus dit is ook niet van toepassing toch? Of je moet ze bij de douane je net fris in het buitenland gekochte horloge laten zien. Dan heb je een kans dat ze er wat over gaan vragen, anders niet.
Dan is het verpaupert imho. Afijn het lijkt alsof voor MP adverteerders er maar een AMG ventieldopje op hoeft te zitten om “AMG” in de advertentie titel te smijten. Zelfde geldt overigens voor M en (r)s.
Even een aanvulling hier op: sommige merken geven gewoon vijf jaar garantie op het product en is daarmee dus wel overdraagbaar. Het kan dus lonend zijn om dat even te checken.
Misschien omdat je, als er een stempel van een Nederlandse juwelier op de garantiecard staat, gemakkelijker kunt checken of deze inderdaad bestaat en wat zijn reputatie is (voor zover dat ertoe doet).
Als er een, ik zeg maar wat, prachtige Seamaster voorbij komt met alleen maar onleesbare tekens op de card ook nog van een onbekende verkoper moet je wel erg zeker van je zaak zijn.
Daarbij heb ik geen oordeel over buitenlandse dealers, of dealers buiten Europa in het bijzonder.
Dat laatste moet je altijd zijn. Plastic plaatjes zijn niet moeilijk te (na)maken, ook niet met UV hologrammen. Zou mijn vertrouwen op echtheid nooit berusten op een westerse / Nederlandse stempel op een stukje plastic.