Ik heb dit uurwerk al enige tijd en ben al een keer begonnen om te kijken of ik het in een kast gemonteerd krijg.
Helaas is het nogal lastig/veel werk omdat de kroon hoogte niet goed uitkomt…om een NOS kast te zoeken is het makkelijker als ik weet uit welk type dit uurwerk komt dus als iemand een idee heeft graag.
de maat zo uit mijn hoofd van de wijzerplaat is meen ik 34 of 35mm,

alvast bedankt
Beste Seamaster,
Laat ik op basis van hetgeen ik heb kunnen vinden in mijn bibliotheek en de uitvoering van deze wijzerplaat eens een goede gok wagen. Volgens mij komt deze plaat-/uurwerkcombi uit een serie genaamd Les Classiques. Dit was midden negentiger jaren een uitgebreid assortiment met verschillend uitgevoerde wijzerplaten gecombineerd met bijpassende ovale en ronde kasten. In ieder geval past deze combinatie in een gouden of doublé kast en zeker niet in een van roestvast staal. Al deze horloges waren voorzien van naar verhouding kleine, opgeronde opwindkronen. En inderdaad werden naast aangeleverde mechanische tevens ingekochte kwartswerken gebruikt, in dit geval dus ESA of ETA.
Om hiervoor een kast te vinden lijkt mij eerlijk gezegd geen gemakkelijke opgave.
Succes met de zoektocht en hartelijke groeten,
Robbert
bedankt voor de moeite (tu)