Uitbereiding van de Enicar Familie

Na wat heen en weer ge-PB met mede-forummer Eric128 ben ik gisteren ‘ietsje’ omgereden om mijn laatste aanwinst op te halen. Onder het genot van een heerlijk kopje espresso gezellig gekeuveld over horloges en andere zaken.

Door mijn drukke schema is een foto reportage nog niet mogelijk geweest, maar dankzij een file op de A1 was het mogenlijk toch alvast deze preview te geven. De nieuwe Enicar handopwinder met bruine wijzerplaat, naast zijn automatiche broertje rechts. Zijn andere broertje ligt nog in het kistje.

To be continued

Groeten,

Martin

Mooie uitbreiding, vooral de kleur van de wijzerplaat is apart.

Heel veel plezier en gefeliciteerd dat het gelukt is om dit exemplaar te bemachtigen.

Toch nog file op dat tijdstip.

Nogmaals Veel plezier met het horloge.

De opbrengst van deze is vanmiddag al weer uitgegeven :smiley:

Wat een leuke foto heb je er van gemaakt :smiley: (tu)

Hoi Ed,

Het is inderdaad meer een uitbereiding van de verzameling dan een ‘draag horloge’. Hij is leuk voor erbij, vanwege de bijzondere plaat, maar ook daarom is hij wat minder draagbaar.

Groeten,

Martin

Hoi Eric,

De file was van vanmorgen :frowning: Ik had gedacht voor het vertrek wat foto’s te maken, maar toen is de verkeersinfo hoorde heb ik een toestelletje in de zak gestoken en bedacht het op het werk te doen. In de file zat ik lekker in het zonnetje, en bedacht deze plaat.

Groeten,

Martin


Ook een Enicar Sherpa 330 automatic
Midsize model met een gave wijzerplaat.
Via Mp gekocht

Hoi Jack,

Ook weer een bijzonder model! Enicar heeft er nogal wat. In mijn woonplaats schijnt een verzamelaar te wonen die 300+ Enicars heeft. Ik hoorde dit van de plaatselijke juwelier. Ik wil er altijd nog eens gaan kijken.

Groeten,

Martin

hoezo file leed? Dit is file genot ! :smiley:
Gefeliciteerd met je mooie aanwinst.

Mijn beste,

Van harte gefeliciteerd met de uitbreiding van je Enicar familie.

Het doet me deugt Martin, dat je als een ware ‘pater familias’ de ontferming over je neemt van de ‘Enicars’ welke bij jou een veilige thuishaven krijgen.

Orologio Signaturis Temporis;)

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Maar als je vervolgens op de A1 dit soort foto’s maakt, veroorzaak je zelf de file;)…

Ik las toevallig in Watchismo Times dat het woord Enicar ontstaan is doordat de Heer Artiste Racine (Racine Watch & Co) zijn naam achterste voren spelde en zo kreeg je Enicar.
Je leert nog wel eens wat via het Horlogeforum!!
Heeft iemand misschien nog de Enicar Sherpa modellen en zou misschien voor mij de foto’s mailen.
Alvast bedankt
Jack