Uitbreiding collectie, 2020 edition

2020, wat een jaar. Niet alleen corona, maar ook nog een hele hoop andere dingen. Door vele opnames in en uit het ziekenhuis heb ik meer tijd gekregen om hier terug rond te snuffelen. Ik denk dat iedereen weet dat het forum dan niet zo geweldig goed voor de portefeuille is :smiley:

Origineel was mijn doel altijd mijn trouwhorloge houden en een daily beater en that’s it. Andere prioriteiten gekregen en ook andere sporten. Maar dan komen de bonussen binnen van het werk, krijg je een kerstcadeau, heb je vrienden (I’m looking at you @TheFwenkmeister) die ook nog eens steuken en voordat je het weet heb je terug een 4 piece collection :smiley: en dit allemaal op 6 weken tijd.

Voor diegenen die mijn trouwhorlogetopic destijds niet gevolgd hebben, hier is nog een foto van het prachtige horloge dat het toen geworden is (foto is weliswaar niet van de trouwdag). Het was toen de beste keuze die ik ooit gemaakt heb, mijn eerste vintage. Iedereen raadde me een mooie vintage dresser aan, terwijl ik zelf neigde naar modern. Toch was vintage de juiste keuze met de bescheiden maat.

Story continues, de vrouw die vraagt wat we voor x-mas willen en low and behold, we zitten tijdens die vraag net toevallig op het forum. Een horloge dan maar, maar wat voor eentje. Toen is de keuze gevallen op een skx. (veilige keuze dacht ik) Leuke keuze is dat ook geworden met de mooie wijzerplaat en de jubilee bracelet.

Goed, rust denk je dan. Maar dan zie je iets voorbij komen dat je echt wilt en dan komt net een bonus van het werk binnen. Goed, de vrouw overtuigen. Lukt dat nog ook! Hoppa, nieuwe vintage erbij voor de collectie. Deze zou (hopelijk) morgen aankomen met postnl. :crossed_fingers:

Goed, dit was allemaal ok op voorwaarde dat er eentje uitging. De locman moest weg. Ok, kon ik me in vinden, totdat er natuurlijk een ruilaanbod op je pad komt dat je niet kan weigeren :stuck_out_tongue: Een tank/square horloge. Nog nooit gehad, altijd al willen hebben en net die dag er al eens over nadenken, nog VOOR dat ik dat ruilvoorstel kreeg. Toeval? Moest het zo zijn? Who knows, ik dacht we doen het gewoon. Dus over een paar dagen komt ook deze beauty mijn kant op.

Hopelijk is de rust nu wedergekeerd in horlogehobbyland :smiley: Is het bij jullie soms ook zo gegaan? Je zegt tegen jezelf: niks meer en plots is er een hele shift in de verzameling? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

TLDR: Geen horloges meer willen bijverzamelen/kopen maar dit toch doen op korte tijd. Doen jullie dit ook?

Groetjes en een fijne zondag aan iedereen!

14 likes

Gaat niet gebeuren. Nu niet, nooit niet :yum:

2 likes

Ik heb wel vaak een terugval… :woozy_face:

1 like

ja, dat is dwangmatig, daar hebben ze zelfs een hele praatgroep voor opgericht

1 like

Dat heb ik nu officieel opgegeven…

Ik zei dat vorige maand nog in het collectie topic en ondertussen zijn er al 3 van de 6 ingewisseld tegen 3 nieuwe, 1 ervan is alweer weg en de volgende is spookt door mijn hoofd, terwijl er nog eentje richting het blauwe gedeelte aan het schuiven is :man_facepalming::joy:

1 like

Op 5 december vond ik het voor dit jaar eigenlijk wel welletjes. Twee weken later, speur ik alweer😔

1 like