Een vintage Tissot prs516
Zoiets? Van het web
Een vintage Tissot prs516
Zoiets? Van het web
de ingeneur zou kunnen, vindt ik zelf alleen een beetje groot.
voor 3k heb je denk ik wel een oysterquartz.
(ik begrijp dat een quartzer van 3k niet ieders ding is, maar dit is toch echt kwaliteit. foto van het web)
ook heeft omega meerdere modellen gemaakt die hier op lijken, als je een beetje doorspaart heb je ook nog wel genoeg over voor een BBB
De designer van de door jou genoemde horlogeās is/was Gerald Genta. Denk aan de Patek Philippe Nautilus, Vacheron Constantin Overseas, Audemars Piguet Royal Oak en de eerder genoemde IWC Ingenieur. Dat is dan ook de reden dat ze allemaal soort van dezelfde stijl elementen delen.
Binnen jou budget is er zeker wel wat te vinden, bijvoorbeeld de Bulova Royal Oak (sommige zullen dit heiligschennis vinden, maar als het je puur om 't design gaatā¦). Is er ook in volledig staal en met witte of zwarte wijzerplaat, gaat even om het idee: http://www.ebay.nl/itm/Bulova-Vintage-Royal-Oak-Great-1980-Super-Seville-Automatic-GERALD-GENTA-/172247863007?hash=item281ac5cedf:g:KRQAAOSwGIRXboPL
Je kan ook de minder populaire, maar daardoor niet minder aantrekkelijke, rechthoekige Audemars Piguet proberen, nadeel hiervan is wel weer dat deze (voor zover ik weet) alleen in Quartz te verkrijgen is: http://www.ebay.nl/itm/Authentic-Audemars-Piguet-Royal-Oak-Offshore-Vintage-Steel-Square-Watch-/272298353101?hash=item3f663f21cd:g:3xkAAOSwd0BV0CyC
Edit: eerlijkheid gebied me te zeggen dat mocht je toch al het geld hebben liggen voor een Black Bay +/- 3.000 dan zou ik rustig doorsparen en me oriƫnteren op een mooie Audemars Piguet Royal Oak 14790 bijv. http://www.chrono24.nl/audemarspiguet/royal-oak--id4473660.htm
Overseas en Royal Oak hebben natuurlijk een behoorlijke uitstraling. Maar ik begrijp heel goed dat je een dergelijk bedrag hieraan niet wil uitgeven en liever naar iets anders kijkt dat er misschien iets van heeft. Maar, een uitdaging om zoiets te vinden? Nee joh! De marathon van New York, daās een uitdaging!
Voor ieder horloge van meer dan ⬠5.000 zijn ālookalikesā te vinden voor enkele tientjes tot een paar honderd Euro. En door jou genoemde modellen zijn daarin zeker geen uitzondering. Een paar merken/modellen die me zo te binnen schieten zijn Otumm, TW Steel, Victorinox INOX, Chronotac en verder hebben zelfs Fossil en volgens mij ook Citizen ooit iets in die stijl gemaakt in die stijl. Oh en niet te vergetenā¦
M.b.t. de Aquaracer. Dit horloge is bij mij niet bekend als een horloge dat problemen oplevert of een slecht horloge is. Is de AR het allerbeste horloge dat je voor < ⬠2.000 kunt kopen? Misschien niet. Maar het is op zān minst een van de betere. Wat bij TAG Heuer, zeker op Horlogeforum, gewoon het probleem is, is dat er hier een fanatiek clubje zit dat (nog steeds) weigert te accepteren dat Heuer, TAG Heuer is geworden. En horloges met het TAG Heuer-logo automatisch (no pun) resoluut van de hand wijst. Terwijl we inmiddels ruim dertig jaar verder zijn en TAG Heuer nog steeds prima horloges maakt. Ook hoor ik wel 'ns kritiek over het gebruik van āeenvoudige ETA-uurwerkenā. En vervolgens koopt zoān criticus een Tudor: Go figure!
De laatste tijd is er op Horlogeforum weliswaar een aantal TAG Heuerliefhebbers bijgekomen. Maar onder de oude garde ga je met een TAG Heuer nooit het populairste jongetje van het forum worden. Dus als je daar gevoelig voor bent, vooral geen TAG Heuer kopen!
Succes met vinden van jouw ideale horloge!
Bedankt! Mijn eerste indruk van het horloge (heb hem pas twee dagen) is zeer positief. Heerlijk dun (ondanks de faraday cage), band is top en de afwerking is zeer goed voor het geld.
Mijn ervaring is helaas wel dat het horloge (deze exacte uitvoering) niet vaak bij juweliers ligt. Ik heb hem althans nog niet gezien. De zwarte/Laureus versie daarentegen zijn wel makkelijk te vinden, dus je zou die altijd eens kunnen passen.
Tevens ben je van harte welkom om mijn exemplaar eens te bewonderen, nu ik hem nog heb
Bedankt voor de uitnodiging!
Ik heb deze alleen nog op WUS voorbij zien komen, helaas durfde ik de trekker niet over te halen , witte plaat is voor mij vereiste en als ie dan ook nog de gouden wijzers heeft maakt dat het voor mij helemaal afā¦
Hurry, Hurry .
Haha, jullie kennen mij. Duurt nooit lang! @WatchR, hij is oprecht erg gaaf, en de grijs zit hij naar mijn mening op een mooie prijs!
Ik ben echt zo waanzinnig benieuwd wanneer jij je rust hebt gevonden.
Er is al zoveel moois c.q. duurs voorbij gekomen.
Het zal mij niets verbazen als het uiteindelijk een redelijk standaard horloge gaat worden.
Maar dan kan je altijd voor jezelf zeggen ābeen there. seen thatā
Deze speelt al een tijdje door mijn hoofd maar zou ter vervanging zijn van mijn sub. Nog nooit irl gezien en dus ook niet om de pols gehadā¦
Wat is jou polsmaat? Oogt goed op de foto
OT:
Indd de ingenieur. Bbb erg tof heb hem bijna 2 jaar met ontzettend veel plezier gedragen, aanrader.
Zag dat er advies was gegeven om door te sparen voor een AP, wees je er dan wel van bewust dat de service Beurten behoorlijk aan de prijs zijn.
Succes
Komt dit in de buurt van je wensen?
Groeten
Rutger
Bedankt voor alle reacties, mooi om de verschillende opties voorbij te zien komen!
Een Bulova gaat het voor mij niet worden⦠De Eterna is inderdaad prachtig en hier ga ik mij nog verder in verdiepen.
Hoe dan? Behalve dat het allebei horloges zijnā¦
Bedankt voor je uitgebreide reactie, leuk en fijn om te zien hoeveel tijd jullie er in steken om andere te helpen. Als ik zou doorsparen dan zou het toch echt voor een Overseas zijn in plaats van een Audemars. Ik kwam hem vandaag tegen en ik ben verliefd gewordenā¦
Ik keek naar de VC en dacht meteen aan de Sinn. Ook een 3 register, grijze plaat en de band lijkt wel weer wat op de AP. Wellicht zit ik er volkomen naast maar eerste ingeving was dit.
Groeten
Rutger
Oke de band lijkt niet op die van een AP, maarā¦
ā¦ach, die Sinn is gewoon mooi. Ik heb een zwak voor grijze platen. Mooi aan staal, geweldig aan een bruine alligator.
Groeten
Rutger
Wilt iedereen die een volstrekt ander horloge post aub zn post verwijderen
Lijkt me toch duidelijk dat het gaat om de kast en band
Dalijk wordt er nog een rus geoppert
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.