Uiteindelijk wil je toch een Rolex

Oei, nu komen we op gevaarlijk terrein:
De Rolex BLRO / Omega Speedmaster Limited Edition (zo ongeveer alle :joy:), Rolex BLNR, dat soort horlogesā€¦ :wink:

1 like

Ok Ok. Ik vind ze te duur.

Ik vind het vreemd dat mensen veelte veel betalen voor een horloge dat nog minder dan de helft heeft gekost om te maken.

Maar dat vind ik. Je hoeft het daar niet mee eens tezijn.

2 likes

Eens. Zoals je al merkt aan de veeeeele reacties op je topic, hoge bomen vangen veel wint.

Valt wel mee.
Er zijn nu eenmaal veel luxe/exclusieve artikelen te koop
op deze wereld.
Bepaalde mensen zijn bereid voor deze artikelen
de hoofdprijs te betalen.
Vraag me niet waarom, ieder heeft zijn reden.

De overgrote meerderheid van de bevolking vindt het vreemd dat je een horloge boven de EUR 250 of zo koopt. Waarom is een Rolex kopen vreemd, en een Certina niet?

3 likes

Precies, we hebben het hier niet over primaire levensbehoeften, maar over luxe artikelen.
Luxe is per definitie onnodig (Frans voor ā€˜weeldeā€™).

Horloges zijn tegenwoordig sieraden die de tijd aangeven :wink:

2 likes

Daar hebben wij natuurlijk niks mee te maken :grin:

2 likes

Omdat daar de verschillen zo immens groot worden, dat zelfs ik er met de kop niet meer bij kan.

Dit vind ik mooie logica. En mijn excuus, ik heb me daar niet aan gehouden :wink:

Maar ā€¦ als ik die logica hier op het forum moet gaan toepassen en anderen daarmee moet corrigeren, dan krijg ik nooit meer mijn slaap :grin:

3 likes

Werk je bij de reclassering ?
Ik zie ze zelden en als ik ze zie zijn ze bijna altijd echt.

Voor mij blijft het een pracht merk

2 likes

Dat is handelā€¦ Ga je nu ook geen jeans, schoenen of zelfs boodschappen (ok lagere marges maar ook lagere kosten door 16 jarige werknemers) meer doen omdat ā€˜de kostprijs lager is dan de winkelverkoopprijsā€™? Voorbeeld: uurloon is netto 15 euro, maar de baas verdient er 30 aan. Wil je nu ook niet meer werken?

3 likes

Nee. En tuurlijk ligt het ook aan de verhouding.

Maar daarbij komt wel dat ik vind dat een horloge een luxe product is.

Maar begrijp me niet verkeerd. Ergens snap ik het wel. Je vind iets zo onwijs mooi en je wil, zal en moet het hebben. Dat heb ik ook wel met bepaalde dingen.

1 like

Een horloge is ook een luxe product. Dat is natuurlijk ook niet geheel waar, want bijv een Seiko Quartz van enkele tientjes kan niet gezien worden als luxe goed.

Het is ook of een persoon het waard vindt. De een vindt een datejust met ā€˜just the dateā€™ (pun intended) 7k waard, ander gaat liever voor de vintage van 3.5k. De ander boeit het geen flikker en betaald 6 euro voor een horloge van de Trekpleisterā€¦ Maar op elk horloge wordt een prima winstpercentage over behaald. Waarom zouden ze t anders verkopen ? :wink:

betreft stelling van dit topic:

klopt :boom::sunglasses::+1:

Dingen als parachrom (als ik me niet in de naam vergis) zouden in deze tijd meer van toepassing zijn, want alles wat je daar noemt is van voor 1960. Je zou gaan denken dat ze op de lauweren rusten.

Ook dat is wel een dingetje. Velen die rolexen in depth reviewen roepen iets over mechanische perfectie, maar eerlijk gezegd maakt het mij niet veel uit of die perfectie machinaal of handmatig tot stand is gekomen. Allebei de disciplines zijn gewoon moeilijk, allebei kudoā€™s.

Ach, ze zijn te respecteren, waarbij sommige modellen aanspreken en andere absoluut niet. Ik denk dat er best veel mensen zo instaan, zelfs liefhebbers van het merk.

Ik vind zelf de gekozen GS en Nomos beter voelen qua bang for buck en waardebeleving, maar anderen vinden dan Bauhaus drie keer ruk, of ze houden niet van Odeur Dā€™Toyota.

Het blijft beleving, en je probeert achteraf te rationaliseren waarom je die beleving voelt.

Het is voor negen van de tien mensen een uiterst duur juweel wat geen enkel daadwerkelijk nut heeft. Daā€™s toch bijna de belichaming van luxe? Wat mij betreft hoef je niet te zeggen dat jij dat vindt, wat mij betreft mogen we dat gewoon als harde waarheid zien.

Sterker nog, Georges Kern is het er mee eens. :slight_smile:

1 like

Wil ik uiteindelijk een Rolex?
Deze ja, van toen ze nog mooi waren. Lang geleden.
Ik betaal liever 10K voor deze, dan voor een nieuwe!

5 likes

Op dit moment zouden er maar een paar modellen in aanmerking komen voor de titel mijlpaal/endpiece in de collectie.

Ik ben niet zo gecharmeerd van meerdere nieuwe modellen van Rolex

Ik zou ook erg content zijn met een mooie JLC Reverso als afsluiter als ik de pensioen gerechtige leeftijd heb bereikt. (Wanneer dat ook mogen zijnā€¦:wink:)

Groeten,

Noel.

Nee joh! Rolex zijn ook maar tools of sieraden , dus na de aanschaf geven ze je geen extra speciaal gevoel , dat doet eten/drinken ,mooie plaatsen , vrienden of een leuke Dame wel echt ! Tijd, gezondheid en plezier zijn mij waardevoller dan een bling ding om de pols. En natuurlijk zijn horloges mooi en heb ik die ook wel. Maar welk naampje er op moet is niet van toepassing. En verlangen naar materialisme maakt het zien van echte schoonheid moeilijker.

4 likes

:thinking:

Ja echt

1 like

Schoonheid, dat is voor iedereen iets anders.

Een Rlx vind ik mooi maar een omgewaaide afvalcontainer achter
een restaurant vind ik ook mooi.

Het is het moment dat de schoonheid bepaald.

Hoewel er zijn natuurlijk universele schoonheden zoals
de gulden snede bijvoorbeeld.

Ahumā€¦:grin: proost overigens! :beers::+1:
Contemplatie aan het eind van de dag he :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes