Uiteindelijk wil je toch een Rolex

Die zitten bij de grijze mannetjes in ruil voor geleverde diensten…

2 likes

Klopt, Rolex gebruikt geen antireflectiecoating (3 x woordwaarde :grin:) aan de buitenzijde van het saffier.
Wat er niet op zit, kan ook niet beschadigen. Top dus :wink:

2 likes

Daar ben ik helemaal bij je. Dat moet wel een intens interessant figuur zijn geweest. In alle eerlijkheid zijn de verhalen over die man kleurrijker dan die over Kintaro Hattori. :slight_smile:

904L staal is bij mijn weten niet door Rolex gepatenteerd, voor de goede orde. Het is vrijelijk verkrijgbaar bij diverse staalboeren van Nederland en Zweden tot aan Duitsland en Japan.

Grappig genoeg is 904L zo corrosie-bestendig dat het ook wel als pisbakkenstaal wordt gebruikt. Dit is absoluut geen sneer, want voor pisbakken moet je hoogwaardig en corrosiebestendig staal hebben.

https://www.outokumpu.com/products/ranges/ultra?gclid=CjwKCAjw0JfdBRACEiwAiDTALl0xQohnBg8l6whTNsaOQUlSKYYCP4QffPg9YssvwT_UlAihpm4t4hoC0fsQAvD_BwE

Hierboven een Finse leverancier van het goedje.

Niet echt mijn ding. Het concept is leuker dan het fysieke horloge. Ik zou, als die-hard Seiko fan, altijd de Milgauss pakken. :slight_smile:

4 likes

:joy:
Dus daarom is er zoveel gezeik over Rolex!

4 likes

Eensch!

Niets is zo corrosief als de urine van carnivoren :grin:

2 likes

Maar om even terug te komen op de TS.
Een Rlx draag je zo terloops eens, vooral leuk als je er
ook nog een slecht onderhouden Spyker bij hebt.
Of een half vergaan strijkinstrument.
De rest, die hier allemaal hun Rlx wereldkundig maken…

Ga d’r maar aan staan

Fijne zondag :+1:

Waar hebben ze dat wél mee betaald denk je?

Zakgeld. Nep :grin:

1 like

Nep allicht!

1 like

Interessant gegeven dit van die pisbakken.:rofl:

1 like

Heb ik ergens iets gezegd dat het over waarde ging dan? Nee dus. Ik bedoelde het alsmaar meer willen eens je een aankoop gedaan hebt.

nope! … :slight_smile:

Grappig hoe sommige eigen citaten met de tijd toch niet meer zo stellig blijven.
Dit was september 2018 en hedendag is mijn mening bijgesteld naar “Uiteindelijk wil ik toch ook eens een Rolex proberen”. Ik kan niet negeren dat een aantal horloges die ik nu heb of heb gehad een link naar Rolex hebben. En dat zijn horloges waar ik erg blij mee ben.
Het punt is alleen wel dat ik het meeste geniet van een horloge als het gaat om zorgvrij draaggemak. Wil het zeker eens proberen maar heb mijn vraagtekens of de prijs een zorgvrij gevoel kan geven. Maar goed, ik moet inmiddels ook toegeven dat de trend van wat ik even uitgeef aan een horloge aan het stijgen is en daarmee ook de perceptie van wat ik duur vind. Was eerder mijn casio mdv106 de beater, vervolgens vergezeld door de Citizen NY0040, nu is deze rol overgenomen door mijn Squale 30 Atmos GMT. En dat is dusdanig definitief dat ik het meest comfortabel dragende horloge, de NY0040 inmiddels verkocht heb. Reden is ook dat de volgende hele grote grote grote knipoog naar Rolex alweer op mij wacht. En hiervoor mag zelfs mijn geliefde space heritage Bulova Lunar Pilot het veld ruimen. Maar dan wel in het achterhoofd dat deze eenvoudig weer te koop is, dat wel.
Dus wie heeft er interesse in een Bulova???

Wie weet, ooit een DJ met witte plaat, de sub zit er qua prijs in ieder geval niet in. To be continued…

Je kunt de vraag beter omdraaien :
Wie wil er nou geen Rolex ?
Elke WIS wil er minstens een in de collectie…

1 like

Ik doe mee en dus ja ik wil een Rolex.

Nooit echt een klik met de modellen van Rolex gehad.
Ja wel mooi, helemaal OK maar niet meer dan dat.

De explorer 1 piekte er voor mij altijd wel een beetje bovenuit van de Rolex modellen.
Bij elke foto die ik zag dacht ik, ja heel Nice…en weer verder.

Tot.

Ik de seiko alpinist kocht.
Wat een geweldige steil is dit zeg.
Toch maar eens wat meer gluren naar de explorer.
Ja toch wel bijzonder mooi.

Wat info verzameld en JA nog mooier en qua prijs gewoon te doen.

Nu ga ik afwachten , want het is veel geld.
Ik ga een periode er niks mee doen.
Wanneer ik na die periode de Rolex nog steeds zo gaaf vind ga ik hem halen.
Mijn idee is klein jaartje bekijken alvorens ik de centen weg breng naar de AD

Dus ja, ook ik wil uiteindelijk een Rolex.
Mooie aanvulling op de voor mij nu al prachtige collectie

4 likes

Gaan we de 500 reacties halen of is deze tig keren opengeschopte open deur in honderden stukken uiteen gespat :roll_eyes:
Het antwoord op de topic vraag is ja, ‘Uiteindelijk’ was voor mij in 2003 met een GMT 1 :laughing:

Ongeveer 5 jaar geleden aangestoken met t horlogevirus toen ik mijn vader als bedankje een Tissot gekocht … waarna een maand later ik er ook maar 1 kocht …, toen had ik nog niet zoveel op met rolex, vond ze “veel te duur” … maar nu een aantal jaren later uiteindelijk van Louis erard naar Oris naar Breitling een aantal weken geleden toch ook aan de Rolex … benieuwd waar het in de toekomst nog allemaal naar toegaat … geef in ieder geval liever een bak geld uit aan een horloge i.p.v. een auto :blush:

3 likes

Dat kan nooit heel steil zijn in ons vlakke landje

1 like

Het is wel een raar gevoel in een auto te rijden die minder waard is dan het horloge om je pols. Beetje scheef zeg maar.

Haha … dat klopt idd :smile:

1 like